Pekka Sipponen Consti Korjausurakoinnin toimitusjohtajaksi

LEHDISTÖTIEDOTE 21.5.2012 – Consti Korjausurakoinnin toimitusjohtajaksi on nimitetty 21.5.2012 alkaen rakennusinsinööri Pekka Sipponen. Hän siirtyy Constiin Skanska Rakennus Oy:n projektikehitysjohtajan tehtävistä. Pekka tuo meille lisää rakennustuotannon johtamisen ja kiinteistökehityksen kokemusta, kertoo konsernin toimitusjohtaja Kauko Wasenius.

Pekka Sipponen tulee Constiin Skanska Oy:n projektikehitysjohtajan tehtävistä. Hän on tehnyt yli 20 vuoden uran Skanskalla ja YIT:llä paitsi korjausrakentamisessa, myös uudisrakentamisessa, kiinteistötekniikassa sekä kiinteistökehityksessä GSP Kehitys Oy:n toimitusjohtajana. Alalla hänet muistetaan myös Vuoden työmaa –palkinnosta vuodelta 2001, jonka hänen tiiminsä YIT:ssä sai Innopoli 2:sta.

– Pekka tuo Constiin lisää rakennustuotannon johtamisen ja asiakastyön kokemusta. Tarvitsemme sitä yrityksen toisessa kasvuvaiheessa, kun vahvistamme asemaamme ja tarjoamme korjausrakentamisen palveluitamme myös kiinteistökehitysprojekteihin, Consti Yhtiöiden toimitusjohtaja Kauko Wasenius sanoo.

– Otin innolla vastaan tarjouksen siirtyä Constiin. Olin seurannut yhtiötä jo pidempään ja tiesin, että täällä luodaan tosissaan uutta kulttuuria, jossa yrittäjähenkisyys ja laaja-alainen osaaminen yhdistyvät, Pekka Sipponen kertoo.

Consti Yhtiöissä Pekka Sipposen vastuulle tulee korjausurakointiliiketoiminnan vetäminen. Hän näkee paljon mahdollisuuksia koko toimialalla.

– Korjausrakentamisen markkina on valtava ja asiakkaiden tarpeita ei vielä ole riittävästi ymmärretty. Haluan, että Consti tuo asiakkaalle eniten lisäarvoa tunnistamalla odotukset ja vastaamalla niihin parhaiten.

– Olen luonteeltani maltillinen hämäläinen ja uskon yli kaiken hyvään valmisteluun. Projekteihin täytyy sitoutua ja perehtyä kunnolla. Sillä tavalla onnistumisen mahdollisuudet kasvavat. Hyvä yhteishenki syntyy siitä, että jokainen hoitaa tehtävänsä sitoutuneesti ja saa siitä ansaitsemansa kiitoksen, Pekka kertoo kokemuksistaan.

Toimitusjohtaja Kauko Wasenius, Consti Yhtiöt, puh. 0400 474 737, kauko.wasenius@consti.fi

Toimitusjohtaja Pekka Sipponen, Consti Korjausurakointi, puh. 040 5133 035, pekka.sipponen@consti.fi

Consti Yhtiöt on Suomen johtava korjausrakentamiseen keskittynyt yritys, jonka toimialat ovat julkisivut, talotekniikka ja korjausurakointi. Tehtävämme on uudistaa kiinteistökantaa tehokkaasti ja luoda arvoa kiinteistöjen omistajille. Consti Yhtiöt toimii valtakunnallisesti noin 700 hengen organisaatiolla.