Putkisaneerauksien pinnoitusaineiden ohjeiden mukainen käyttö Consti Yhtiöissä

Työterveyslaitoksen julkistaman tutkimuksen mukaan uusissa putkisaneerausmenetelmissä käytettävät kemikaalit aiheuttavat terveyshaittoja asentajille. Consti Talotekniikka Oy on mukana TTL:n, MoMent ry:n ja muutamien muiden alan toimijoiden työryhmässä, joka kehittää suojausmenetelmiä koko alalle työturvallisuuden varmistamiseksi.

Tutkimuksessa käsitellyt kemikaalit ovat epoksi ja uretaani. Ne eivät ole myrkkyjä, vaan rakennuskäyttöön hyväksyttyjä kemikaaleja, mutta niiden käytössä on noudatettava turvaohjeita kuten minkä tahansa kemiallisen tuotteen kanssa.

Epoksipinnoitteiden käsittelyssä Constissa on työntekijöille selkeät ohjeet: suojakäsineitä, hengityssuojaimia, suojalaseja ja muita asianmukaisia suojauksia on käytettävä aina kun turvallisuus ja laki vaatii.

Epoksipinnoite kuivuu 8 tunnissa eikä sen jälkeen aiheuta haittoja työntekijöille tai asukkaille. Consti Talotekniikka ei käytä uretaania sisältäviä pinnoitusaineita.

Työturvallisuusohjeistus käydään läpi työnjohtajien toimesta säännöllisesti. Uudet työntekijät saavat ensimmäisen ohjeistuksen perehdytysjakson aikana.

Lisäksi Constissa noudatetaan aina tuotteiden valmistajien antamia työturvallisuusohjeita.

Marko Holopainen

toimitusjohtaja, Consti Talotekniikka Oy, puh. 0400 458 158

marko.holopainen@consti.fi

Petri Valve

yksikön johtaja, Consti Talotekniikka Oy, Sujutuspalvelut, puh. 0400 435 447

petri.valve@consti.fi

Consti Yhtiöt on rakennusliike, joka on erikoistunut korjausrakentamiseen ja siinä Suomen suurin. Consti korjaa taloyhtiöitä ja vuokrataloja, hotellihuoneita, ravintoloita, toimitiloja, liikehuoneistoja, julkisia rakennuksia sekä piha- ja viheralueita työllistäen lähes 700 korjausrakentamisen ammattilaista.