Ohjelmistokehityksen tuoreet teemat matkalla Suomeen: pilvet, ketteryys ja mitattavuus

Report this content

Ohjelmistokehityksen tuoreet teemat matkalla Suomeen: pilvet,  ketteryys ja mitattavuus – Contribyte Oy kävi IBM Innovate2010 -konferenssissa ja tuo sen aiheet syyskuussa Suomeen IBM Rational comes to you -tapahtumaan

Vuosittainen IBM Innovate2010 -konferenssi järjestettiin kesäkuussa Floridan Orlandossa. Contribyte Oy:n toimitusjohtaja Lasse Mikkonen ja konsultti Juha Makkonen osallistuivat konferenssiin ja kirjoittivat reissustaan matkapäiväkirjan. Mikkonen oli myös puhujien joukossa Nokia-esimerkillään. Konferenssista tuttuja aiheita ja puhujia kuullaan Contribyte Oy:n järjestämässä IBM Rational comes to you -tapahtumassa syyskuun 28. päivä. Aiheina tapahtumassa ovat pilvipalvelut, ketterä kehitys ja ohjelmistokehityksen mitattavuus.

Prosessien seuraaminen ja ohjaaminen sekä niiden mitattavuus on tärkeää koko ohjelmistokehityksen aikana. "Ohjelmistoelinkaaren hallinnassa ja tuotekehityksessä on tärkeää, että tiedon välittyminen eri osapuolten välillä on sujuvaa ja läpinäkyvää. Tämän mahdollistavat uudet vuorovaikutusta edistävät työkalut. IBM:n Jazz-tuoteperheeseen liittyy uusia jäseniä jatkuvasti, ja myös muiden järjestelmien liittäminen niihin käy hyvin kätevästi", kertoo Contribyten Juha Makkonen.

Lasse Mikkosen mukaan yhteistyö ja vuorovaikutus eri toimijoiden välillä tulee ottaa huomioon koko ohjelmistoelinkaaren aikana. Hän esitteli Orlandossa Contribyten asiakastapauksen, jossa IBM Rational Change -ohjelma valjastettiin Nokian yrityksen laajuiseksi virheenhallintaratkaisuksi, jossa kaikki osapuolet saavat tarvittavat tiedot näkyviin ajasta ja paikasta riippumatta.

Floridan auringossa pilvillä on kultareunus mutta niin on muuallakin. Paikalla on yhä vähemmän merkitystä tuotekehityksessä juuri pilvipalveluiden ansiosta, kertoo IBM Cloud Foundation -sertifikaatin matkallaan suorittanut Mikkonen: ”Pilven hyödyt tulevat esille niin suurissa kuin pienissäkin organisaatioissa, paikasta riippumatta.”

IBM Rational comes to you -tapahtuma järjestetään 28. syyskuuta Helsingissä. Puhujina on mm. Innovate2010 -konferenssista tutut IBM:n Chief Cloud Architect Steve Abrams ja Executive IT Architect Peter Eeles. Tapahtumassa on kaksi osiota: aamupäivällä kuullaan hyötyjä liiketoiminnalle, ja iltapäivällä on vuorossa teknisempi osio.

Matkapäiväkirja Innovate2010 -konferenssista, Lasse Mikkosen  puheenvuoro ja lisätietoa Lisätietoa IBM Rational comes to you 28.9. -tapahtumasta löytyy sivustolta

www.contribyte.fi/rationalcomestoyou

Lisätiedot:

Contribyte Oy

Tuomas Hämäläinen

p. +358 (0)40 455 2591

tuomas.hamalainen@contribyte.fi

Contribyte Oy on vuonna 2006 perustettu ohjelmistokehityksen prosesseihin ja tehokkaaseen työkalujen hyödyntämiseen keskittyvä yritys. Contribyten vuoden 2009 liikevaihto kasvoi edellisvuodesta 50 prosenttia, noin 1,4 miljoonaan euroon. Contribyten missiona on parantaa liiketoiminnan tuottavuutta ja vähentää kustannuksia oikeiden työkalujen ja niiden tehokkaan hallinnan avulla.

www.contribyte.fi