Coor ja Helsingin seurakuntayhtymä yhteistyöhön

Coor Service Management vastaa Helsingin seurakuntayhtymälle tarjottavasta kiinteistöpalvelukokonaisuudesta. Palvelukokonaisuuteen kuuluvat muun muassa kiinteistö- ja siivouspalvelut sekä vartiointi.

Coorin ja Helsingin seurakuntayhtymän välinen yhteistyö perustuu laajaan kokonaispalvelu-sopimukseen, jossa Coor tuottaa kiinteistöpalveluja, kuten kiinteistönhoitoa, ulkoalueiden hoitoa, energiapalveluja sekä teknisiä palveluja 92 seurakuntayhtymän kohteeseen. Kiinteistöpalveluiden lisäksi Coor tuottaa siivouspalveluja ja vartiointipalveluita seurakunnan kirkkoihin, asuinkiinteistöihin ja muihin kohteisiin. Palveluntoimitus on käynnistynyt vaiheittain loka–marraskuun 2015 aikana.

– Otamme ilolla vastaan ja vastuullemme tämän laajan kiinteistöpalvelukokonaisuuden koordinoinnin ja siihen sisältyvien palveluiden laadukkaan tuottamisen. Yhteistyömme Helsingin seurakuntayhtymän kanssa on lähtenyt mallikkaasti käyntiin. Meille on tärkeää, että palveluihimme ovat tyytyväisiä sekä seurakuntayhtymän henkilöstö ja asuinkiinteistöjen asukkaat että kiinteistöissä, kuten kirkoissa ja seurakuntataloissa kävijät, liiketoimintayksikön johtaja  Jaska Mertaharju  Coorilta sanoo.

– Olemme tyytyväisiä sekä valitsemaamme palveluntoimittajaan että kiinteistöpalvelu-kokonaisuuteen sisältyvien palveluiden käynnistysvaiheeseen. Coor on räätälöinyt meille joustavan palveluratkaisun, jossa on säilytetty parhaat käytännöt vanhasta toimintamallista mutta tuotu myös uusia ideoita ja konsepteja esimerkiksi energiakatselmointeihin ja vikakorjauksiin liittyen, ylläpitopäällikkö  Niko Parikka  Helsingin seurakuntayhtymästä toteaa.

Lisätietoja antaa:

Jaska Mertaharju, liiketoimintayksikön johtaja, Coor Service Management, puh. 010 234 6158,   jaska.mertaharju@coor.com

Coor on Pohjoismaiden johtavia palveluntoimittajia. Tarjontamme kattaa kaikki tukipalvelut, joita yksityisen tai julkisen sektorin tehokkuus ja toimivuus edellyttävät. Coorilla on markkinoiden laajin palvelutarjonta ja erityisosaamista kolmella palvelualueella: käyttäjäpalvelut (soft FM), kiinteistöpalvelut (hard FM) ja strateginen neuvonta. Yhdistämällä näiden alueiden palveluita tarjoamme ainutlaatuisia, tehokkaita ja joustavia ratkaisuja ja luomme siten lisäarvoa asiakkaillemme. Kutsumme tätä älykkääksi palveluksi – SERVICE with IQ. Asiakkainamme on erikokoisia ja eri alojen toimijoita yksityiseltä ja julkiselta sektorilta. Coor suhtautuu vastuullisesti asiakkaisiin, henkilöstöön ja yhteistyökumppaneihin sekä toiminnan laajempiin yhteiskunnallisiin ja ympäristövaikutuksiin. Yhtiössä työskentelee noin 6 500 henkilöä pääasiassa Suomessa, Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa. Liikevaihto on noin 810 miljoonaa euroa. Kesäkuussa 2015 yhtiö listautui Tukholman Nasdaq-pörssiin. Lisätietoja osoitteessa www.coor.fi