Coor mukana Hämeenkyrön monitoimikeskuksen elinkaarihankkeessa

Coor Service Management on mukana elinkaarimallilla toteutettavassa hankkeessa, jossa Hämeenkyröön rakennetaan uusi monitoimikeskus. Lujatalon, Coorin ja muiden yhteistyökumppaneiden yhteenliittymä voitti hankkeesta järjestetyn tarjouskilpailun. Monitoimikeskuksesta tulee uudenlainen avoimen oppimisympäristön tilaratkaisuja sisältävä kokonaisuus, jonka suunnittelussa on hyödynnetty luovia tapoja energiatehokkuuden ja ekologisuuden lisäämiseen.

Elinkaarihankkeessa yhteenliittymä sitoutuu huolehtimaan suunnittelun ja rakentamisen lisäksi kohteen ylläpidosta kohteen valmistumista seuraavat 13 vuotta sisältäen viiden vuoden jatko-option. Coor Service Managementin vastuulla on monitoimikeskuksen koko ylläpito (kiinteistönhoito, siivous, talotekniikka, hallinto) sekä PTS-suunnitelmien koordinointi ja hallinto.

– Coorilla on jo entuudestaan kokemusta elinkaarimallilla toteutetuista hankkeista, ja olemme erittäin iloisia saadessamme olla nyt mukana luomassa Hämeenkyröön uudenlaista oppimisyhteisöä, joka tarjoaa toimintamahdollisuuksia kaikille kuntalaisille. Tuomme hankkeeseen osaamisemme palvelujen suunnittelun, tuottamisen ja ylläpidon osalta. Pitkä sopimusaika mahdollistaa palvelujen kehittämisen ja uusimpien energiaratkaisujen ja muiden ylläpitoon liittyvien innovaatioiden hyödyntämisen tehokkaasti, Coor Service Managementin liiketoiminnan kehitysjohtaja Tuomas Vaalto sanoo.

Hämeenkyrön kunnan Kirkonkylän keskustaan rakennuttamaan monitoimikeskukseen tulee koulu, päiväkoti ja kirjasto. Keskus korvaa nykyisen Kirkonkylän koulun ja kaksi muuta alakoulua sekä useita nykyisiä päiväkotitiloja. Uusi monitoimikeskus tarjoaa 150 kokopäivistä hoitopaikkaa sekä perusopetuksen tilat lähes 300 oppilaalle. Keskukseen rakennetaan lisäksi kansalaisopisto, musiikkiopisto sekä yhteiset liikunta- ja ruokailutilat.
Elinkaarimallihankkeen rakentamisen ja 18 vuoden ylläpidon arvo on 27 miljoonaa euroa. Keskuksen kokonaisneliömäärä on 9 500 neliötä. Rakennustyöt aloitetaan syksyllä 2014, ja uudet tilat ovat käytössä vuonna 2016.

Johan Mild, toimitusjohtaja, Coor Service Management, puh. 010 234 6000,  johan.mild@coor.com

Tuomas Vaalto, liiketoiminnan kehitysjohtaja, Coor Service Management, puh. 010 234 3537,  tuomas.vaalto@coor.com .