Coor Service Management laajenee offshore-teollisuuteen

Statoil on tehnyt uuden sopimuksen Coor Service Managementin kanssa palveluiden toimittamisesta Statoilin viidellä öljynporauslautalla. Sopimuksen myötä Coor tekee täysin uuden aluevaltauksen, ja Coorin henkilöstömäärä Norjassa kasvaa 200:lla. Sopimuskauden kokonaisarvo on 1,1 miljardia Norjan kruunua.

Coor Service Management vastaa palveluiden toimittamisesta ja kehittämisestä Statoilin viidellä öljynporauslautalla (Snorre A ja B sekä Statfjord A, B ja C). Palveluntoimitukseen sisältyvät esimerkiksi siivous-, ravintola-, majoitus- ja aulapalvelut.

- Nykyisten Statoilin, GE Oil & Gasin ja Aibelin kanssa tehtyjen yhteistyösopimusten myötä olemme jo vakiinnnuttaneet asemamme öljy- ja kaasualalla, jossa näemme paljon potentiaalia. Uusi sopimus on ensimmäinen offshore-toimeksiantomme, mikä vahvistaa asemaamme tämän alan strategisena kumppanina, Coor Service Managementin konserni- ja toimitusjohtaja Mikael Stöhr toteaa.

Palveluntoimitus alkaa 1. heinäkuuta 2015. Sopimusneuvotteluissa painopiste oli turvallisuuteen, laatuun, asiakastyöhön, kehittämiseen ja yhteistyöhön liittyvissä kysymyksissä.

Coor aloitti yhteistyön Statoilin kanssa kesällä 2014, minkä myötä Coor on vastannut käyttäjä- ja kiinteistöpalvelujen toimittamisesta Norjassa sijaitseviin toimisto- ja tuotantotiloihin. Kyseessä oli toimialan kaikkien aikojen suurin ulkoistus Pohjoismaissa.

Mikael Stöhr, konsernijohtaja ja toimitusjohtaja, Coor Service Management, puh. +46 10 559 59 35, mikael.stohr@coor.com

Klas Elmberg, toimitusjohtaja, Coor Service Management, Norja, puh. +47 452 38 125, klas.elmberg@coor.com

Åsvor Brynnel, viestintäjohtaja, Coor Service Management, puh. +46 10 559 54 04, asvor.brynnel@coor.com