Laaja ympäristötarkastus hyödyttää ympäristöä

Coor on toteuttanut vuodesta 2011 lähtien palvelujensa laajan ympäristötarkastuksen, joka perustuu ainutlaatuiseen Coor Green Services -arviointityökaluun. Tarkastuksen pohjalta Coor sopii asiakkaiden kanssa ympäristöä parantavien toimien toteuttamisesta, ja tulokset ovat olleet hyviä.

Coor on maailman ensimmäinen palveluyhtiö, joka tarjoaa asiakkailleen kokonaisvaltaista ympäristömerkintää. Vuoden 2014 tarkastukseen osallistui 136 kohdetta, kun edellisvuoden vastaava luku oli 126. Hopeamerkinnän saaneiden kohteiden lukumäärä pieneni 69:stä 58:aan, mutta kultamerkinnän sai kriteerien tiukentumisesta huolimatta 34 kohdetta viimevuotisen 28:n sijasta. Tulos heijastelee hyvin sitä tosiasiaa, että yhä useammat yritykset keskittyvät ympäristöön ja kestävään kehitykseen.

–Tarkastettavien kohteiden sekä kulta- ja hopeamerkintöjen määrän kasvu on ilahduttavaa. Yhä useammat asiakkaamme täyttävät nyt Coor Green Servicesin kriteerit. Työkalun tarkoituksena on sitouttaa ja motivoida asiakkaita omien ympäristövaikutusten tiedostamiseen, ja tarkastusten kysyntä on selvässä kasvussa asiakkaidemme keskuudessa, toteaa Coor-konsernin laatu-, ympäristö- ja turvallisuusasioista vastaava Mikael Karlsson.

Lisätietoja antaa:

Mikael Karlsson, HSEQ Manager, Coor Group