Cresto vie turvallisuuden uusiin korkeuksiin ResQ DD:n avulla

Ruotsalainen Cresto lanseeraa nyt uudet pelastus- ja evakuointivarusteet tuulivoimaloille, nosturityöntekijöille ja muille alueille, joissa voi syntyä tilanteita, jolloin joudutaan evakuoimaan nopeasti ja korkealta. Ratkaisu on nimeltään ResQ DD. Laitteella pystyy laskeutumaan enintään 600 metriä 280 kg kuormalla. Kukaan muu valmistaja ei ole toistaiseksi onnistunut saavuttamaan vastaavanlaista suorituskykyä.

–ResQ DD:n avulla menemme useamman askeleen verran pidemmälle, kuin nykypäivän alan standardit edellyttävät. Nykyisin käytössä on ollut tavallisesti pelastusvarusteita, jotka kykenevät 150–200 kg ja 150 metristä. ResQ DD ylittää tämän ylivoimaisesti, kertoo Patrik Malterling, Creston toimitusjohtaja.

ResQ DD:tä käytetään turvalliseen henkilöiden evakuointiin onnettomuuden sattuessa, tai muissa tilanteissa, jossa henkilö ei jostain syystä itse pysty laskeutumaan alas. Yhdistämällä vinssin, akselin ja jarrupalan suoraan toisiinsa, tarjoaa ResQ DD (DD= Direct Drive) erinomaisen suorituskyvyn.

– Innovatiivisten teknologiaratkaisujen ansiosta uusi järjestelmämme kestää 280 kg kuorman, laskeutumismatkan ollessa enintään 600 metriä. Laitteisto on riittävän kestävä, jotta se on hyväksytty kantamaan kaksi aikuista henkilöä. Sen takia täytämmekin uuden EN341, sekä tulevaisuuden vaatimukset jo nyt, kertoo Patrik Malterling.

Cresto on toimittanut pelastusvarusteita tuulivoimateollisuudelle maailmanlaajuisesti jo yli 15 vuoden ajan. Kaikki kehityksestä tuotantoon tehdään Ruotsissa, Halmstadissa.

– Lähtökohtanamme on aina käyttäjä. ResQ DD ei ole poikkeus. Se on suunniteltu tiiviisti yhteistyössä korkeanpaikan ammattilaisten kanssa ja testattu ääriolosuhteissa. Erinomaisen suorituskyvyn lisäksi ResQ DD on helppokäyttöinen. Emme koskaan tee kompromisseja laadun tai toimivuuden suhteen, toteaa Patrik Malterling.

Patrik Malterling, Toimitusjohtaja / Tuotepäällikkö
patrik.malterling@cresto.se

Yrityksestä

Meidän putoamissuojainratkaisumme perustuvat molemminpuoliseen ymmärtämiseen ja kunnioitukseen tuotekehittäjien ja loppukäyttäjien välillä, joiden tulee tuntea olonsa turvalliseksi ja luottaa meidän tuotteisiimme – meidän käyttäjämme. Punainen lanka, joka kulkee liiketoimintamme läpi innovaatiosta lopputuotteeseen, on käyttäjiemme turvallisuus ja ihmishenkien pelastaminen. Valjaiden ja köysien tuotanto on käsityötä, jossa keskitytään laatuun ja suunnitteluun, siksi valmistus tapahtuu Ruotsissa. Kaikki yksityiskohdat on suunniteltu helpottamaan tuotteidemme käyttöä ja sitä kautta tehdä suojaimista mukavia ja turvallisia. Merkittävä osa liiketoiminnastamme koostuu koulutuksista, palveluista ja kiinteiden järjestelmien asennuksista. Tuotantomme yhteydessä Halmstadissa meillä on myös koulutuskeskus, jonne asiakkaamme ovat tervetulleita. CRESTO AB aloitti toimintansa 1999 ja on vuodesta 2002 lähtien ollut Skyddaan ja B&B Toolsiin kuuluva yhtiö ja tuotemerkki. Me olemme vielä nuori yritys, mutta meillä on omistautunut henkilökunta, jolla on kokemusta ja osaamista alalta. Vuonna 2007 ostettiin tanskalainen putoamissuojainyhtiö ResQ A/S, joka on tänä päivänä integroitu osaksi Crestoa ja koko tuoteportfoliotamme. Tämän yritysoston sekä muun liiketoimintamme myötä, olemme markkinoiden johtava yritys tietyissä pelastusvarusteissa maailmanlaajuisessa tuulivoimateollisuudessa. Cresto on markkinajohtaja myös kotimarkkinoilla pohjoisessa, ja sen aseman aiomme pitää.