Cygate ostaa Lemcon Networksin it-liiketoiminnot Suomessa

TeliaSonera-konserniin kuuluva Cygate Oy ostaa Lemminkäinen-konserniin kuuluvan Lemcon Networks IT Services -yksikön liiketoiminnot Suomessa. Liiketoimintakauppa täydentää Cygaten langattomien lähiverkkojen, yritysverkkojen ja verkkojen tietoturvan osaamista sekä tarjoamaa.

Verkkopalvelut ovat yksi Cygaten toiminnan kivijaloista ja tärkeä kasvualue. 30.6.2014 tapahtuvalla liiketoimintakaupalla yhtiö vastaa WLAN-ratkaisujen ja -palveluiden kasvavaan kysyntään.

– Tämä on strategiamme mukainen siirto, joka täydentää Cygaten langattoman lähiverkon, yritysverkkojen ja verkon tietoturvan osaamista ja tarjoamaa. Lemcon Networksin tietotaito, kumppanit ja sertifikaatit vahvistavat nykyistä portfoliotamme. Samalla saamme täysin uusia kumppaneita ja teknologiaa, jotka laajentavat palveluitamme juuri oikeaan suuntaan. Näin avaamme ovia kasvulle, kommentoi Cygaten toimitusjohtaja Ilkka Äyräväinen .

Äyräväisen mukaan yritysten ja organisaatioiden täysin langattomat toimistot alkavat olla arkipäivää Suomessa, jota hän pitääkin langattoman teknologian edelläkävijänä muuhun Eurooppaan verrattuna. Äyräväinen näkee Lemcon Networks IT Services -yksikön langattomuuden erityisasiantuntijana ja on tyytyväinen, että sen osaaminen täydentää nyt Cygatea.

– Cygaten ja Lemcon Networksin strategiat osuivat yksiin: Cygate haluaa laajentaa verkkopalveluitaan ja me etsimme luotettavaa ja osaavaa omistajaa, jonka tavoitteena on langattomien ratkaisujen kehittäminen Suomessa. Olen erittäin iloinen siitä, että it-liiketoimintamme istuu niin hyvin Cygaten kokonaisuuteen, sanoo Lemcon Networksin toimitusjohtaja Leena Arimo .

Lemcon Networksin it-liiketoiminnoissa on töissä 5 vakituista ja yksi määräaikainen työntekijä, jotka siirtyvät Cygaten palvelukseen.

Cygate on Pohjoismaiden johtava turvallisten tietoverkko- ja palvelinkeskuspalveluiden toimittaja. Toteutamme luotettavia ja asiakkaamme toimintaa tukevia tietoverkko-, tietoturva- ja viestintäratkaisuja sekä tuotamme korkean käytettävyyden palvelinpalveluita. Vahvuutemme perustuu teknologiseen huippuosaamiseen ja yli 25 vuoden mittaiseen kokemukseen. Hallussamme on tietoturvallisuuden hallinnan ja palvelunhallinnan ISO/IEC 27001- ja ISO/IEC 20000-sertifikaatit. Cygate Oy on osa TeliaSonera-konsernia, ja meitä cygatelaisia on Suomessa 190. Toimipisteemme sijaitsevat Helsingissä, Joensuussa, Jyväskylässä, Kouvolassa, Oulussa, Tampereella ja Turussa.