Cygate ostaa työasemavirtualisointiin ja datakeskuksiin erikoistuneen ICT-Verstaan

Cygate Oy ostaa työasemavirtualisointiin ja datakeskusratkaisuihin erikoistuneen ICT-Verstas Oy:n. Cygate on TeliaSoneran tytäryhtiö, ja yritysosto tukee Soneran strategiaa investoida ydinliiketoimintaa vahvistaviin palveluihin. Vahvasta kyberturva- ja konesaliosaamisestaan tunnettu Cygate pystyy yrityskaupan avulla vastaamaan entistä paremmin tietoturvallisten pilvipalvelujen kasvaneeseen kysyntään.

– ICT-Verstas vahvistaa kasvustrategiamme mukaisesti olemassa olevia liiketoiminta-alueitamme. Näin pystymme tarjoamaan asiakkaille uniikin yhdistelmän konesali-, tietoverkko- ja tietoturvaosaamista, kommentoi Cygaten toimitusjohtaja Ilkka Äyräväinen.

Vuonna 2008 perustettu ICT-Verstas on vahvasta Citrix- ja VMware-osaamisesta tunnettu toimija, joka kuvailee itseään tietotekniikan kaavamaisiin tehdastoteutuksiin kyllästyneiden ICT-osaajien perustamaksi kehitystaloksi. Kaupan myötä ICT-Verstaan 11 työntekijää siirtyvät Cygaten palvelukseen.

– ICT-Verstas on kerännyt vahvan kokemuksen työasemavirtualisoinnista ja pilvi-integraatiosta, joka täydentää erinomaisesti Cygaten kokonaisuutta. Olen erittäin iloinen siitä, että kehittämämme palvelut nousevat nyt Cygaten asiantuntemuksen rinnalla uudelle tasolle. Yhdistämällä huippuosaajamme voimme kasvaa toimialan muutosjohtajaksi, uskoo ICT-Verstaan toimitusjohtaja Ensti Kentala.

Lisätiedot:

Toimitusjohtaja Ilkka Äyräväinen, Cygate Oy
puh. (09) 613 8911,

etunimi.sukunimi@cygate.fi

Soneran lehdistöpalvelu: 02040 60235, communications-fi@sonera.com, Soneran internetsivujen Uutishuone. Voit seurata meitä myös Twitterissä, @Sonera_uutiset.