Cygate toimittaa kollaboraatiojärjestelmän Suomen Erillisverkoille

Tietoverkko- ja palvelinkeskuspalveluiden toimittaja Cygate Oy ja yhteiskunnan kriittistä johtamista ja tietoyhteiskunnan palveluja turvaava Suomen Erillisverkot Oy ovat allekirjoittaneet sopimuksen kollaboraatiojärjestelmän toimittamisesta, kehittämisestä ja ylläpidosta. Allekirjoitettu sopimus on 3,5 vuoden mittainen.

Suomen Erillisverkot -konsernin tehtävänä on turvata yhteiskunnan kriittistä johtamista ja tietoyhteiskunnan palveluja kaikissa olosuhteissa. Konsernin osaaminen keskittyy turvallisen tietoliikenteen ratkaisuihin sekä infrastruktuuriratkaisujen tuottamiseen konesali-, tietoliikenne- ja palvelinhotellipalveluille. Konsernin suurimpia asiakkaita ovat pelastustoimi, poliisi, puolustusvoimat, hätäkeskuslaitos, sosiaali- ja terveystoimi, rajavartiolaitos sekä huoltovarmuuskriittiset yritykset.

– Meille on kunnia olla mukana rakentamassa järjestelmää, jolla turvataan huoltovarmuusketjun toimintaa. Tämä on jatkumoa sille kehitystyölle, jolla olemme pyrkineet luomaan uusia toimintamalleja ja ratkaisuja kriisitilanteiden varalle, sanoo Cygate Oy:n toimitusjohtaja Ilkka Äyräväinen.

– Cygaten Erillisverkoille toimittama kollaboraatiojärjestelmä täydentää palvelukokonaisuuttamme. Näemme, että tämäntyyppisestä palvelusta on etua toimintamme ja asiakasyhteistyömme kannalta, sanoo Suomen Erillisverkot Oy:n toimitusjohtaja Timo Lehtimäki .

Cygate on Pohjoismaiden johtava turvallisten tietoverkko- ja palvelinkeskuspalveluiden toimittaja. Toteutamme luotettavia ja asiakkaamme toimintaa tukevia tietoverkko-, tietoturva- ja viestintäratkaisuja sekä tuotamme korkean käytettävyyden palvelinpalveluita. Vahvuutemme perustuu teknologiseen huippuosaamiseen ja yli 20 vuoden mittaiseen kokemukseen. Hallussamme on tietoturvallisuuden hallinnan ja palvelunhallinnan ISO/IEC 27001- ja ISO/IEC 20000-sertifikaatit. Cygate Oy on Cygate Group Ab:n tytäryhtiö, ja meiltä cygatelaisia on Suomessa 175. Toimipisteemme sijaitsevat Helsingissä, Jyväskylässä, Kouvolassa, Oulussa, Tampereella ja Turussa.