Cygate yhteistyöhön konesaliarkkitehtuurin mullistavan SimpliVityn kanssa

Tietoverkko- ja palvelinkeskuspalveluiden toimittaja Cygate Oy ja uuden sukupolven yksinkertaistetun konesaliarkkitehtuurin kehittänyt yhdysvaltalainen SimpliVity Corporation ovat tehneet yhteistyösopimuksen. Cygate ottaa käyttöönsä OmniCube-konesaliteknologiaa, joka mahdollistaa virtualisoidun ja integroidun konesali-infran toteuttamisen nopeasti, joustavasti ja kustannustehokkaasti.

SimpliVity on kehittänyt OmniCuben tavoitteenaan yksinkertaistaa ja konsolidoida konesaleista tarjottavia palveluja. ”Datacenter in a box” mahdollistaa perinteisen 10–12 erillislaitteesta koostuvan monimutkaisen infrastruktuurin korvaamisen OmniCube-ratkaisulla, joka sisältää horisontaalisesti skaalautuvan virtualisoidun palvelin-, tallennus-, varmistus- ja hallintakapasiteetin.

OmniCube-ratkaisun avulla konesali-investointien käyttöastetta voidaan parantaa dramaattisesti ja helpottaa työläitä ylläpitorutiineja. OmniCube vapauttaa asiakkaan tietohallinnon resursseja IT-infrastruktuurin ylläpidosta paremmin yrityksen liiketoimintaa edistävään kehitystyöhön.

Cygate jälleenmyy SimpliVity OmniCube -ratkaisua ja käyttää niitä asiakkaille tarjottavissa uusissa palveluissa.

– SimpliVity on yksi mielenkiintoisimmista start-upeista tällä alalla ja OmniCube on mullistanut konesaliteknologiaa. Se tarjoaa konesaliasiakkaillemme joustavan ja kustannustehokkaan konseptin datan käsittelyyn, optimointiin, varmistamiseen ja hallintaan. Lisäksi voimme teknologian avulla tuottaa uusia palveluja asiakkaiden liiketoiminnan jatkuvuuden varmistamiseksi, kuvailee Cygaten toimitusjohtaja Ilkka Äyräväinen .

SimpliVityn Pohjoismaiden ja Baltian alueen toiminnot maaliskuussa käynnistäneen aluemyyntijohtaja Keijo Niemistön mukaan OmniCube on kaupallistettu teknologia arkkitehtuurista, jolla suurimmat ja edistyksellisimmät alan toimijat toteuttavat omat datakeskuksensa.

– Teknologia skaalautuu PK-asiakkaiden virtuaalisista ympäristöistä isojen palveluntarjoajien konesaleihin. OmniCuben arkkitehtuurin ansiosta koko datacenterin infrastruktuuri ja hallinta saadaan yksinkertaistettua. Tämän myötä hankinta- ja operointikustannukset saadaan puristettua minimiin, Niemistö lupaa.

SimpliVityn kaikki myynti tapahtuu kumppaneiden kautta. Niemistön mukaan Cygate on partnerina ihanteellinen.

– Cygate tuottaa lisäarvoa omilla palveluillaan. Lisäksi sillä on tarvittavaa osaamista sekä myynnilliset ja tekniset valmiudet tarjota asiakkaiden tarpeisiin täysin uudenlaista teknologiaa, perustelee Niemistö Cygaten valintaa SimpliVityn ensimmäiseksi yhteistyökumppaniksi Suomessa.

Cygate on Pohjoismaiden johtava turvallisten tietoverkko- ja palvelinkeskuspalveluiden toimittaja. Toteutamme luotettavia ja asiakkaamme toimintaa tukevia tietoverkko-, tietoturva- ja viestintäratkaisuja sekä tuotamme korkean käytettävyyden palvelinpalveluita. Vahvuutemme perustuu teknologiseen huippuosaamiseen ja yli 20 vuoden mittaiseen kokemukseen. Hallussamme on tietoturvallisuuden hallinnan ja palvelunhallinnan ISO/IEC 27001- ja ISO/IEC 20000-sertifikaatit. Cygate Oy on Cygate Group Ab:n tytäryhtiö, ja meiltä cygatelaisia on Suomessa 175. Toimipisteemme sijaitsevat Helsingissä, Jyväskylässä, Kouvolassa, Oulussa, Tampereella ja Turussa.

SimpliVity Corporation

SimpliVity Corporation tuottaa teknologiaa virtualisoituihin datakeskuksiin. Tavoitteenamme on yksinkertaistaa IT tarjoamalla täysin uudenlainen ”Software Defined” datakeskusarkkitehtuuri alustaratkaisuksi virtualisoiduille ympäristöille. SimpliVity Omnicube hyödyntää standardi x86 -palvelinta, jossa yhdistyvät laskenta- ja tallennuskapasiteetti sekä edistyksellinen hallintaohjelmisto datanhallintaan. Omnicube-arkkitehtuuri yksinkertaistaa datakeskusten infrastruktuurin ja pienentää merkittävästi investointi- ja käyttökustannuksia. OmniCube palkittiin VMworld 2013 -tapahtumassa Gold Awardilla eli valittiin parhaaksi tuotteeksi kategoriassa ”Virtualisoitu storage & backup”.

Lisätietoja: www.simplivity.com

Lainaukset

OmniCube-teknologian avulla voimme tuottaa uusia palveluja asiakkaiden liiketoiminnan jatkuvuuden varmistamiseksi.
Cygaten toimitusjohtaja Ilkka Äyräväinen