Kriittisten ympäristöjen ja järjestelmien jatkuvuus erittäin korkealle tasolle - Cygate valitsi varmistusjärjestelmäkseen Symantecin NetBackupin

Tietoverkko- ja palvelinkeskuspalveluiden toimittaja Cygate Oy korvaa omassa ja palveluasiakkaidensa käytössä olleet varmistus- ja palautusjärjestelmät Symantecin NetBackup 7.6:lla. Cygate odottaa uuden teknologian nostavan kriittisten ympäristöjen ja järjestelmien jatkuvuuden erittäin korkealle tasolle.

Cygaten ja sen palveluasiakkaiden kannalta NetBackupin ominaisuuksista tärkein on erittäin nopea ja pitkälle automatisoitu Instant Recovery -palautusmenetelmä, joka mahdollistaa järjestelmien ja datan nopean palautuksen vaikka kokonaisen konesalin vikatilanteesta.

– NetBackup sopii erinomaisesti ympäristöömme, jossa arvokkaan informaation nopea palautuminen on tärkeää eikä virhetilanteille ole varaa. Uuteen teknologiaan siirtyminen vähentää erillisten järjestelmien määrää ja mahdollistaa uusia toimintamalleja. Nämä ovat sekä oman toimintamme että palveluasiakkaidemme kannalta merkittäviä parannuksia, kommentoi Cygaten Service Platformsin johtaja Reima Perho.

Cygate näkee joustavan varmistusjärjestelmän vastaavan myös tulevaisuuden haasteisiin: datan määrä konesaleissa kasvaa, virtualisoinnit edistyvät ja järjestelmäintegraatiot lisääntyvät.

Varmistusjärjestelmien vaihdot voidaan pääasiassa tehdä ilman käyttökatkoja ja vaikutusta asiakkaan käyttökokemukseen. Tavoitteena on, että siirtyminen NetBackupiin on kokonaisuudessaan valmis syksyyn 2015 mennessä.

NetBackup on maailmalla yksi käytetyimmistä varmistusjärjestelmistä. Se tukee kaikkia yleisimmin käytettyjä käyttöjärjestelmiä ja pystyy käsittelemään petatavukaupalla dataa.

– Softavalmistajana meidän pitää olla aina askeleen edellä kehitystä. Haluamme panostaa Cygateen, koska näemme yhteistyössä kasvupotentiaalia ulkoistusten lisääntyessä. NetBackup sopii erinomaisesti Cygaten kaltaisen palveluntarjoajan tueksi vastaten kaikkein kriittisimpiinkin varmistus- ja palautustarpeisiin, sanoo Symantecin myyntijohtaja Jan Degerth.

Lisätietoja

Reima Perho, johtaja, Service Platforms, Cygate Oy, 040 183 0133, etunimi.sukunimi@cygate.fi

Jan Degerth, myyntijohtaja, Symantec Finland Oy, 040 841 77 88, etunimi_sukunimi@symantec.com

Cygate on Pohjoismaiden johtava turvallisten tietoverkko- ja palvelinkeskuspalveluiden toimittaja. Toteutamme luotettavia ja asiakkaamme toimintaa tukevia tietoverkko- ja tietoturvaratkaisuja sekä tuotamme korkean käytettävyyden palvelinpalveluita. Vahvuutemme perustuu teknologiseen huippuosaamiseen ja yli 25 vuoden mittaiseen kokemukseen. Cygate on osa TeliaSonera-konsernia, ja meitä cygatelaisia on Suomessa noin 180. Toimipisteemme sijaitsevat Helsingissä, Joensuussa, Jyväskylässä, Kouvolassa, Oulussa, Tampereella ja Turussa.

Symantec

Symantec on maailmanlaajuisesti johtava tietoturva-, tallennus- ja järjestelmänhallintaratkaisujen toimittaja. Yhtiö auttaa kuluttajia ja organisaatioita turvaamaan ja hallitsemaan tietonsa. Symantecin ohjelmistot ja palvelut suojaavat kokonaisvaltaisesti, kattavasti ja tehokkaasti turvaten kaiken tiedon käytön ja tallennuksen. Lisätietoja Symantecista ja tuotteista: www.symantec.fi ja www.symantec.com.