Tietoturvan tilannekuvan hallinta yhä useamman yrityksen ulottuville

Turvallisten tietoverkko- ja palvelinkeskuspalveluiden toimittaja Cygate Oy:n mukaan monet suomalaisyritykset johtavat tietoturvaa edelleen puutteellisin tiedoin. Yritykset kokevat tilannekuvan hallinnan perinteisin keinoin monesti kalliiksi ja hankalaksi. Uuden sukupolven mukautuvat ratkaisut muuttavat tilannetta ja tuovat tilannekuvan hallinnan yhä useamman organisaation ulottuville.

Tukeakseen ketteriä ja tehokkaita työkaluja kaipaavien yritysten tietoturvakehitystä Cygate vahvistaa ratkaisujaan pohjoismaisen SIEM-pioneeri LogPointin nopeasti käyttöönotettavalla teknologialla.

– Haluamme tarjota matalan kynnyksen niille yrityksille ja organisaatioille, jotka pärjäisivät perinteisiä vaihtoehtoja suoraviivaisemmalla lokienhallintaratkaisulla, kertoo Cygaten SOC Manager Antti Jääskeläinen .

– Uskomme, että tietoturvaan keskittyvien analysointiratkaisujen ja lokienhallinnan merkitys tulee kasvamaan tulevaisuudessa merkittävästi. Perinteinen suojaaminen vaatii rinnallensa huomattavasti enemmän valvontaa ja ehkäiseviä toimenpiteitä, jotka edellyttävät tehokkaita analysointiratkaisuja ja lisää ihmisresursseja, Jääskeläinen jatkaa.

LogPoint mahdollistaa tilannekuvan haltuunoton nopealla projektilla ilman mittavia alkuinvestointeja. Lokitietojen tallennusvaatimusten täyttämisen lisäksi ratkaisu tarjoaa tarvittaessa automatisoidun uhkatietojen käsittelyn sekä nopeat ja monipuoliset lokitietojen hakumahdollisuudet.

– Vahva kasvumme Euroopassa kertoo nopeasti käyttöön otettavien lokienhallintaratkaisujen tarpeesta. Cygate on etsimämme tietoturvaan keskittynyt vahva kumppani, jonka kanssa lähdemme tekemään yhteistyötä ja asiakasympäristöjen tietoturvakehitystyötä Suomessa, kommentoi LogPointin Scandinavian Channel Manager Martin Larsson .

SIEM = Security Information and Event Management.

Lisätietoja

Antti Jääskeläinen, SOC Manager, Cygate Oy, 045 657 6824, etunimi.sukunimi@cygate.fi
Antti Lehtonen, Liiketoimintajohtaja, Cygate Oy, 040 735 2999, etunimi.sukunimi@cygate.fi
Martin Larsson, Channel Manager, LogPoint, +46 70 531 9025, mla@logpoint.com

Cygate on Pohjoismaiden johtava turvallisten tietoverkko- ja palvelinkeskuspalveluiden toimittaja. Toteutamme luotettavia ja asiakkaamme toimintaa tukevia tietoverkko- ja tietoturvaratkaisuja sekä tuotamme korkean käytettävyyden palvelinpalveluita. Vahvuutemme perustuu teknologiseen huippuosaamiseen ja yli 25 vuoden mittaiseen kokemukseen. Cygate on osa TeliaSonera-konsernia, ja meitä cygatelaisia on Suomessa noin 180. Toimipisteemme sijaitsevat Helsingissä, Joensuussa, Jyväskylässä, Kouvolassa, Oulussa, Tampereella ja Turussa.

About LogPoint

LogPoint is a European SIEM pioneer, having introduced our SIEM product to the market in 2008. Today, over 250 clients throughout Europe are experiencing the LogPoint difference. LogPoint is the most flexible platform available for collecting, analyzing, and monitoring all data – whether they are generated by applications, databases, or infrastructure, or involve sensitive assets, manufacturing systems, or security systems. The scale-as-you-grow principle allows for quick and easy visualization with only a few resources – no matter how vast the IT landscape, no matter how dense the data. With headquarters in Copenhagen, our sales and support offices are located throughout Europe and our partnerships reach across the globe.

For more information visit us at www.logpoint.com or contact us at info@logpoint.com

Lainaukset

Haluamme tarjota matalan kynnyksen niille yrityksille ja organisaatioille, jotka pärjäisivät perinteisiä vaihtoehtoja suoraviivaisemmalla lokienhallintaratkaisulla.
SOC Manager Antti Jääskeläinen