DACIA JUHLISTAA 10 MENESTYSVUOTTAAN ESITTELEMÄLLÄ DUSTERIN JUHLAMALLIN

On kulunut jo 10 vuotta siitä, kun Logan julkistettiin Euroopassa 2005. Se merkitsi lähtölaukausta romanialaismerkille, joka oli saanut Renaultin tuekseen. Samalla alkoi odottamattoman raju menestys kaikkialla Euroopassa. Dacialla on syytä juhlaan; 10 vuoden aikana sitä on myyty Euroopassa ja Välimeren alueella 3,1 miljoonaa kappaletta. Yksin viime vuonna Dacioita myytiin runsaat 500 000 kappaletta ja merkin kasvu Euroopassa oli suurempi kuin kenelläkään toisella. Suomessa Dacia oli myös eniten myyntiään kasvattanut massamerkki 84 % myynnin kasvullaan.

Dacia juhlii 10-vuotistaivaltaan tuomalla markkinoille rajoitetun erän juhlamalleja. Suomeen mallistosta saapuu Duster dCi 110 hv 4x4 sekä TCe 125 -moottoreilla. Juhlamalli on väriltään ylellinen Cosmos Blue. Suomeen Duster-juhlamallit saapuvat kesäksi.

Lisäksi uutena moottorina saadaan myös bensiini neliveto TCe 125.

Asiakkaat voivat osallistua juhliin hankkimalla Dusterin juhlamallin

Dacia Dusterin juhlamalli on huoliteltu, tarkoin viimeistelty ja sitä valmistetaan vain rajoitettu määrä.Sinisen juhlavärin lisäksi mallin erottaa ulkoa sivupeilien metalliharmaasta kuoresta sekä alumiinivanteista, jotka on maalattu tummalla metallivärillä. Sisävärinä juhlamallissa on tumman hiilen ja syvän sinisen tasapainoinen yhdistelmä, jota korostavat istuinpäällysteiden harmaa tikkaus ja siniset turvavyöt edessä ja takana.

Myös auton varustelu on juhlavaa, se perustuu Laureate-tason varustelutasoon ja sisältää esimerkiksi viimeisimmän sukupolven multimediajärjestelmän. Dacia Media-Nav Evolution -järjestelmä sisältää muun muassa seitsemäntuumaisen kosketusnäytön ja kotisivun, joka tekee kuuden eri toiminnon käytön (radio, media, puhelin, kartat, 2D- tai lintuperspektiivi-navigaatio ja asetukset) helpoksi. Lisäksi autossa on vakiona Sport-paketti sisältäen mm. 16” kevytmetallivanteet, vakionopeudensäädin ja nahkapäällysteinen ohjauspyörä.

Duster juhlamalli tulee saataville Suomeen kahdella eri moottorilla ja arvioidut ennakkohinnat ovat seuraavat:

TCe 125 4x2    20.390 €
dCi 110 4x4     24.890 €

Ennakkomyynti alkaa maaliskuun aikana ja autot saapuvat kesäksi.

TCe 125 bensiinimoottori 4x4 Dusteriin

Nelivetoisiin Dustereihin saapuva TCe 125 -moottori täyttää Euro6 -vaatimukset ja siinä on Stop&Start -toiminto sekä jarrutusenergian talteenottojärjestelmä.

Tämä nelisylinterinen turboahdettu suorasuihkutusmoottori on Renaultin moottorikoon pienentämispolitiikan tuote. 1,2-litraisen, 125 hv:n moottorin ominaisuudet ovat samat kuin tavanomaisen kaksilitraisen. Alumiinisella sylinterilohkolla varustettu moottori tarjoaa 125 hv ja 205 Nm:n huippuväännön, josta 90 % on käytössä jo 1500 r/min. Autossa on kuusivaihteinen 4WD vaihteisto, joka on suunniteltu tuomaan optimaalisen tehon myös haasteellisemmilla reiteillä. Lyhyt ykkösvaihde (5,79 km/h 1000 r/min) tekee autosta helppokäyttöisen hankalassa maastossa sekä ylä- että alamäkeen ajettaessa. Kolme ajotilaa (4x2, Auto tai Lock) antavat kuljettajalle mahdollisuuden valita haluamansa - aina tilanteen mukaisesti.

Duster 4WD TCe 125 -moottorin jakokoneisto on toteutettu ketjulla. Moottori on käytössä edullinen ja huoleton.

Polttoaineen kulutus on vain 6,4 l/100 km ja CO2-päästö 145 g/km.

Suomen mallistoon TCe 125 4x4 -moottori saapuu kesän aikana.

Uusi osoite: Kellokukantie 2, 01300 Vantaa