DACIA OMISTAJAT OVAT SUOMEN USKOLLISIMIPIA

Vuonna 2014 Bisnoden vuotuisessa merkkiuskollisuusvertailussa selkeäksi voittajaksi nousi Dacia. Peräti 72,4 % viime vuonna uutena hankitun Dacian vaihtaneista valitsi uudestaan Dacian. Tämä luku on Bisnoden mukaan mittaushistorian korkein asiakasuskollisuus. Dacia on siis lunastanut omistajiensa luottamuksen.

Myös myynnillisesti Dacia pärjäsi erinomaisesti ollen yksi eniten myyntiään kasvattaneista automalleista Suomessa. Myynnin kasvu oli peräti 84 % ja markkinaosuus nousi +0,6 prosenttiyksikköä. Myös muualla Euroopassa kasvu on ollut vahvaa. Ranskassa Dacia on viidenneksi eniten myyty automerkki 4,9 % markkinaosuudella Sanderon ollessa kolmanneksi myydyin automalli yksityisasiakkaille. Espanjassa Sandero oli vastaavasti myydyin auto. Lähes kaikilla muillakin Euroopan markkinoilla Dacia saavutti ennätysmääriä ja markkinaosuuksia.

Suomen Dacia mallisto on laaja sisältäen autoja moneen käyttötarkoitukseen. Tunnetuin malleista on järkimaasturi Duster, joka edustaa noin puolta koko Dacia myynnistä. Lisäksi mallistoon kuuluu perhefarmari Logan MCV, perheauto Sandero, kompakti crossover Stepway, valtaisa tila-auto Lodgy sekä markkinoiden edullisin tavara-auto Dokker VAN.

Linkki Bisnode videoon tutkimustuloksista: http://video.bisnode.fi/a05az0uy

Uusi osoite: Kellokukantie 2, 01300 Vantaa