• Dacia/

Dacia tekee ennätyksiä - 10 000 Daciaa Suomessa ja 5 000 000 Daciaa maailmalla

Dacian menestys jatkuu niin Suomessa kuin maailmalla. Viime viikolla luovutettiin Suomen 10 000. Dacia asiakkaalle ja aiemmin maaliskuussa Dacian myynti vuodesta 2004 lähtien maailmanlaajuisesti kipusi yli 5 000 000 auton rajan. Vuonna 2017 Sandero oli Euroopan myydyin automalli yksityisasiakkaille. Menestystä on odotettavissa lisää, sillä juuri esitellyn Dacia Dusterin myynti on lähtenyt käyntiin erinomaisesti niin Suomessa kuin maailmallakin. Dacia-asiakkaat ovat myös erityisen tyytyväisiä omiin autoihinsa, mikä näkyy huipputuloksina tutkimuslaitos Bisnoden ostouskollisuustutkimuksissa.

Dacian menestyksen kulmakivi on ollut tarjota autoja kokoluokkansa parhaimmalla hinta/koko/ominaisuudet -suhteella. Dacia vastaa erinomaisesti uudentyyppiseen ostokäyttäytymiseen, jolloin järkevästi ostamalla jää varaa myös muuhun ilman että tekee liiallisia kompromisseja mukavuuden tai tyylin suhteen. Tämä ostokäyttäytymisen trendi on ollut nähtävillä aiemmin jo huonekalu- ja vaatetusalalla sekä lentoliikenteessä. Uuden Dacian saa vastaavankokoisen kilpailijan käytetyn auton hinnalla, mutta uuden auton - 3 vuotta / 100 000 km - takuulla.

Suomen 10 000. Dacia

Suomen 10 000. Dacia rekisteröitiin ja luovutettiin asiakkaalle 28.3.2018 Autosalpa Hyvinkäällä. Auto oli sininen Dacia Sandero, joka lähti onnellisen omistajan mukana Hausjärvelle Hyvinkään lähituntumaan. Auto on asiakkaan ensimmäinen Dacia. Hän päätyi Sanderoon koeajettuaan ensin muutaman muun auton ja oli hyvin iloinen kuullessaan, että juuri hänen autonsa oli Suomen 10 000. Dacia. Myös auton asiakkaalle myynyt Autosalpa Hyvinkään automyyjä Jyrki Ylätalo iloitsi ainutkertaisesta tapahtumasta kovasti. Luovutuksen yhteydessä järjestettiin kakkukahvit sinisävyisen Sandero-kakun kera ja asiakas sai tilaisuudesta muistoksi Dacia-tuotepaketin.

Nykyiset Dacia-asiakkaat ovat olleet erittäin tyytyväisiä autoihinsa. Bisnode-tutkimuslaitos Suomessa tekee vuosittain Loyalty Award -tutkimuksen automerkkien merkkiuskollisuudesta. Tässä tutkimuksessa Dacia on kuulunut viime vuosina kärkikolmikkoon ja uusimmassa raportissaan he kirjoittavatkin: ”Dacian korkea merkkiuskollisuus sekä vetovoima ennustavat merkille kasvua myös tulevina vuosina”.

Kellokukantie 2, 01300 Vantaa