• Dear Lucy/

Hyvästi PowerPoint raportointi! – Pilvipalveluyhtiö Dear Lucy kiihdytti kasvuaan 1,2MEUR rahoituksella

Report this content

Vuonna 2014 perustettu ohjelmistoyhtiö Dear Lucy on päässyt 1,2 miljoonan euron alkuvaiheen rahoituksella hyvään kasvuvauhtiin. Dear Lucy tarjoaa pilvipohjaista ohjelmaa, jolla tapetaan perinteiset manuaalisesti koostettavat raportit johtoryhmistä, hallituksista, tiimipalavereista ja henkilöstöviestinnästä, ja korvataan nämä reaaliaikaisella tiedolla. Yhtiöllä on jo kymmeniä asiakkuuksia Pohjoismaista, mukana pörssiyhtiöitä, läpinäkyvän johtamisen edelläkävijöitä sekä useita kansainvälisiä toimijoita.

Dear Lucy on älykäs dashboard sovellus, joka automatisoi datan keruun yrityksen järjestelmistä, sekä laskee ja visualisoi yrityksen avainluvut ennusteineen. Dashboardit ovat käytettävissä milloin tahansa omalta koneelta, mobiilisti ja infonäytöillä yrityksen seinällä. ”Muutamat mittarit tavoitteineen ja ennusteineen selkeästi esitettyinä riittävät kertomaan kokonaiskuvan siitä missä mennään ja halukkaat voivat kurkistaa tarkemmin mittarien taakse trendeihin ja yksityiskohtaisempiin tietoihin”, kertoo Taina Sipilä, Dear Lucyn perustaja ja toimitusjohtaja. ”Läpinäkyvän johtamisen edelläkävijäasiakkailta, kuten globaalilta kasvuihme OptoFidelityltä, sekä ruotsalaiselta ohjelmistotalo Quinyxilta saatujen kokemusten ja palautteen myötä on hyvä jatkaa eteenpäin ja kansainvälistymään laajemmin”, Sipilä jatkaa.

Taina Sipilällä itsellään on vankka yrittäjä- ja johtajuustausta. Luovuttuaan perustamansa ja kasvattamansa Sympan vetovastuusta Sipilä lähti viemään uutta liiketoimintaideaansa eteenpäin Dear Lucyn johdossa. Sympa myy henkilöstöhallinnon tietojärjestelmiä pilvipalveluna, ja sitäkin kautta Sipilä on nähnyt kuinka tärkeää yritysten on viestiä läpinäkyvästi avainlukujaan henkilöstölle. ”Avoin viestintä on ihmisten arvostamista”, hän kiteyttää.

Merkittävin yksittäinen sijoittaja on sijoitusyhtiö Kempinvest Oy. ”Pitkän linjan perheyrittäjänä ja nyttemmin myös sijoittajana arvostan sitä, että itsellänikin on reaaliaikainen näkyvyys siihen, miten sijoituskohteellamme menee”, sanoo Antti Kemppi, Kempinvest Oy:n toimitusjohtaja. ”Dear Lucyn järjestelmä on kustannustehokas ja helppo tapa sijoittajallekin pysyä kartalla portfolioyrityksen kehittymisestä ilman, että jatkuvasti tarvitsee kuormittaa yrityksen toimitusjohtajaa erilaisilla kysymyksillä. Näen tällaiselle ratkaisulle suuren tarpeen omistajien ja hallituksen jäsenten näkökulmasta. Sijoittajana on myös ollut vakuuttavaa nähdä Dear Lucyn voittavan tasaiseen tahtiin uusia hyviä asiakkuuksia”, Kemppi jatkaa.

Lisätietoja:
Taina Sipilä, toimitusjohtaja, Dear Lucy Oy
taina@dearlucy.co

Dear Lucy

Dear Lucy tarjoaa Business Management Dashboard pilvipalvelua läpinäkyvään, reaaliaikaisella tiedolla johtamiseen. Yritys on perustettu vuonna 2014 ja toimipaikka on Helsingissä. Dear Lucy palvelua käytetään kansainvälisten asiakkuuksien kautta ympäri maailman.