89-metrinen Orikedon piippu Turussa kaatui tänään Deleten purkutyömaalla

Delete kaatoi tänään Turussa 89 metriä korkean Orikedon vanhan jätteenpolttolaitoksen piipun. Kaato oli aikataulutettu tapahtumavaksi klo 12 ja aikataulussa pysyttiin kahden minuutin tarkkudella, sillä piippu oli nurin 12:02.

- Vielä keväällä piippu oli pystyssä kuten muutkin laitoksen rakennukset. Tänään tehty piipun kaato sujui suunnitelmien mukaan, kertoo rakennusmestari Pirkko Kunnari Turun kaupungin kiinteistöliikelaitokselta.

Kaatomenetelmässä betonirakentaisen piipun juureen piikattiin lovi.

- Piippu kaatui nätisti ja juuri sille varattuun kaatosektoriin, kertoi piikkauskonetta operoinut Deleten vaativien projektien projektipäällikkö Petri Kuusisto.

Petrillä on yli 30 vuoden kokemus purkutöistä ja hän on erikoistunut juuri vastaaviin kaatoihin ja hänellä on kova kokemus niistä. Ennen kaatotyön aloittamista, oli piippua valmisteltu jo piikkaamalla, jotta se saadaan kaadettua aikataulussa ja oikeaan suuntaan.

- Kyllä tässä aina jaloissa pieni jännitys tuntuu, mutta leposykkeellä ja ammattilaisen rauhallisuudella mennään, kertoi Kuusisto vielä tunnelmista ennen piipun kaatumista.

Lisätietoja Deleten purkuliiketoiminnasta

Liiketoimintajohtaja Kimmo Palomäki, p. 044 300 0178

Delete on nopeasti kasvava ympäristöpalveluihin keskittynyt konserni, joka toimii Suomessa ja Ruotsissa. Delete palvelee teollisuutta, rakentamista ja kiinteistöjä tuottaen Purku-, Teollisuus-, Kiinteistö- ja Kierrätyspalveluja vaativiin asiakastarpeisiin. Deleten liikevaihto vuonna 2014 oli yli 100 miljoonaa euroa. Konsernissa työskentelee lähes 700 ympäristöpalveluiden ammattilaista ja Deleten noin 30 palvelupistettä kattavat valtakunnallisesti koko Suomen sekä Pohjois- ja Etelä-Ruotsin.

Saadaksesi lisää tietoa Deletestä, seuraa meitä:

Linked In

Deleten paikkakuntakohtaiset yhteystiedot löytyvät tästä linkistä.