Delete investoi uusinta tekniikkaa öljyisen veden käsittelyyn ja jatkojalostukseen Espooseen

Delete on investoinut öljyisten vesien käsittelyprosessiinsa laitteiston, jolla voidaan käsitellä vettä sisältävä öljy kierrätyspolttoaineeksi. Laitteisto mahdollistaa noin 8000 tonnin vettä sisältävän öljyn volyymin käsittelemisen Deleten käsittelylaitoksessa Espoossa. Lopputuloksena prosessissa saadaan puhdasta vettä ja jatkohyödynnettävää kierrätyspolttoainetta teollisuuden tarpeisiin.

– Otamme vastaan vettä sisältävää öljyä ja käsittelemme sen omassa prosessissamme uudelleenkäytettäväksi öljyksi, kertoo Henrik Pietilä Deleteltä. Tuottamamme kierrätysöljy soveltuu esimerkiksi lämpölaitoksille uudelleenkäyttöön. Se on erittäin laadukasta tuotteen vesipitoisuuden ollessa noin 1 %., jatkaa Pietilä.

Kierrätetystä tuotteesta energiaksi

Delete on itse suunnitellut ja kehittänyt käsittelyprosessin, joka käyttää Alfa Lavalin valmistamaa separaattoria. Valmis tuote soveltuu teollisuuden käyttöön esimerkiksi poltto- tai raaka-aineeksi ja se vastaa laadultaan raskasta polttoöljyä. Tuotteen laatua valvotaan jatkuvilla näytteenotoilla prosessin ajan.

– Asiakaskuntaan kuuluvat satamat, laivavarustamot ja -yhtiöt sekä teollisuus. Tarjoamme asiakkaillemme kokonaisvaltaisen palvelun, jossa hoidamme sekä öljyisen jäteveden noudon ja sen käsittelyn valmiiksi, jatkokäytettäväksi energianlähteeksi. Lisäksi meiltä saa prosessissa syntynyttä, valmista, laadukasta polttoainetta, kertoo liiketoimintajohtaja Mika SalminenDeleteltä.

Toimintaa ympäristö huomioiden

Toiminnassamme otamme huomioon ympäristöarvot ja toimintaamme ohjaavat OHSAS 18001:2007-, ISO 9001:2008- ja ISO 14001:2004 -standardien laatu-, ympäristö- ja turvallisuusvaatimukset. Tavoitteenamme on olla Suomen paras teollisuudelle ja rakentamiseen ympäristöpalveluja tarjoava yritys ja asiakkaidemme mielestä halutuin ympäristöpalvelujen tuottaja ja kumppani.

Lisätietoja: Henrik Pietilä, p. 040 411 0044, henrik.pietila@delete.fi

Delete on nopeasti kasvava ympäristöpalveluihin keskittynyt konserni, joka toimii Suomessa ja Ruotsissa. Delete palvelee teollisuutta, rakentamista ja kiinteistöjä tuottaen purku-, teollisuus-, kiinteistö- ja kierrätyspalveluja vaativiin asiakastarpeisiin. Deleten liikevaihto vuonna 2014 oli yli 100 miljoonaa euroa. Konsernissa työskentelee lähes 700 ympäristöpalveluiden ammattilaista ja Deleten noin 30 palvelupistettä kattavat valtakunnallisesti koko Suomen sekä Pohjois- ja Etelä-Ruotsin.

Saadaksesi lisää tietoa Deletestä, seuraa meitä:

Linked In