Delete mukana tukemassa YTP ry:n kierrätysyhteiskunta-julkilausuman tavoitteita

Ympäristöteollisuus ja -palvelut YTP ry on julkaissut julkilausuman, jonka tavoitteena on lisätä tietoisuutta kiertotaloudesta ja edistää siihen liittyvää keskustelua Suomessa.  Suuri keskustelunavaus tapahtui 15.7. Porissa järjestetyssä Suomi Areena -keskustelutilaisuudessa, jossa pohdittiin lausuman teemoja ja lausuman sisältämän reseptikirjan toimenpideideoiden hyödyntämistä.

Myös Delete, joka on yksi YTP ry:n perustajajäsenistä, tukee tätä julkilausumaa ja osallistuu aktiivisesti keskusteluun.

Julkilausumassa keskitytään löytämään keinoja siihen, miten Suomi voi menestyä tulevaisuuden resurssipulasta kärsivässä maailmassa. Menestystä varten maamme tarvitsee uusia työpaikkoja, innovaatioita ja yritystoimintaa hyvinvointiyhteiskunnan turvaamiseksi ja luonnonvarojen säästämiseksi myös tuleville sukupolville.

Suomi Areena viritti hyvää keskustelua niin tuhkien hyödyntämisestä, romuautojen vastaanotosta, kodinkoneiden kestävyydestä kuin julkisen vallan mahdollisuuksista edistää kierrätysyhteiskunnan toteutumista. Keskustelemassa olivat Ympäristöministeri Ville Niinistö, Kokoomuksen eduskuntaryhmän puheenjohtaja Arto Satonen, Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Kimmo Tiilikainen, Toimitusjohtaja Tatu Rauhamäki, YTP ry sekä Yhteiskuntasuhdejohtaja Jorma Mikkonen Lassila &Tikanojalta.

Julkilausumaan pääsee tutustumaan tästä

Seuraa keskustelua: