Delete on julkisivujen pesupalveluiden konkari

Deleten Kiinteistöpalveluiden kokeneet tekijät pesevät nopealla aikataululla talojen julkisivuja ja kattoja.Säännöllinen pesu pidentää maalausväliä vuosilla. Julkisivujen suojauskäsittely helpottaa puolestaanseinien puhtaanapitoa ja ehkäisee rapautumista.

Delete tarjoaa kiinteistöille laaja-alaista palveluvalikoimaa erilaisiin puhdistus- ja saneeraustarpeisiin. Taloyhtiöiden pihapiiriin siisteys käsittää myös aitojen ja roskakatosten ulkonäön, joihin vaikuttaa rakennusten tapaan sääolosuhteet sekä puiden määrä ja läheisyys.

– Pesuja tehdään ympäri vuoden, kiireellisimmät työt hoidetaan heti samana päivänä ja muut yleensä kolmen päivän sisällä, kertoo Deleten asiantuntija Petri Pääkkönen.

Palvelun nopeudesta yritys on saanutkin hyvää palautetta. Suositeltu pesuväli kiinteistöjen seinillä on viidestä kymmeneen vuotta kohteesta riippuen. Ympäristön tuoman kuormituksen lisäksi rakennuksen pintamateriaali vaikuttaa siihen, kuinka likaiselta seinä näyttää.

– Usein julkisivut päädytään maalaamaan, mutta silloinkin seinä täytyy ensin pestä. Maalausurakan voi välttää valitsemalla sen sijaan tehokkaan pesukäsittelyn säännöllisin väliajoin.

Elinkaari ja arvo kasvavat

Julkisivujen ja kattojen pesemiselle on useita syitä. Julkisivun maalausväliä voi myös pidentää pitämällä huolen säännöllisistä pesuista tai jopa välttää sen valitsemalla tehokkaan pesun. Ilman- ja liikenteen saasteet ja pinnoilla kasvava biomassa kuluttavat rakennusten julkisivuja. Pesun yhteydessä julkisivujen kunto tulee samalla tarkistettua ja hyvä huolto ehkäisee suuremman julkisivuremontin tarvetta.

– Pesun yhteydessä voi tulla ilmi vaikkapa maalipinnan hilseily. Esimerkiksi kostea sammal pitää seinän tai katon jatkuvasti märkänä ja vaurioittaa pintaa pikkuhiljaa. Joskus katto vain näyttää huonokuntoiselta, mutta on pesun jälkeen kuin uusi. Vaurioiden ennaltaehkäisyn ja havaitsemisen lisäksi julkisivujen pintapesu nostaa kiinteistön arvoa. Siisti vaikutelma viestii siitä, että kiinteistöstä pidetään muutenkin hyvää huolta.

– Vihertävä seinä ei näytä hyvältä. Myyntitilanteissa ja uusia vuokralaisia etsiessä julkisivujen ulkonäöllä on myös paljon merkitystä.

Julkisivusuoja tuo säästöjä

Deleten ammattilaiset tekevät myös julkisivusuojakäsittelyä kovassa rasituksessa oleville betoni- ja tiilipinnoille. Suoja-aine imeytyy pintamateriaaliin antaen pinnan silti hengittää normaalisti. Käsittely estää lian ja kosteuden imeytymisen seinään ja hidastaa kiven rapautumista. Säännöllinen suojaus tuo pidemmän päälle kustannussäästöjä, kun huoltokulut vähenevät, eikä vaurioita ei pääse tapahtumaan.

– Olemme saaneet julkisivusuojauksesta erittäin hyviä kokemuksia. Käsittely toimii myös punajäkälään irrottamalla kasvuston seinästä ja estämällä sen leviämisen uudestaan, Pääkkönen vakuuttaa.

Ilkivalta on oma riesansa monen taloyhtiön kohdalla. Töhryjä Delete pesee pois paljon erityisesti pääkaupunkiseudulla. Myös töhryjen pesun helpottamiseksi pinnat voidaan suojata sellaisissa kohteissa, joissa töhryjä esiintyy usein.

– Meillä on vahva jalansija myös graffitinpoistopalveluiden puolella.

Tilaukset ja 24 h päivystys p. 09 6226 4226