Delete ostaa ruotsalaisen Demcomin ja kasvaa alansa suurimmaksi Pohjoismaissa

Delete ostaa ruotsalaiset purku- ja saneerausyhtiöt Demcom Demolition AB:n ja Demcom Machine AB:n. Kaupan myötä Deletestä tulee yksi Pohjoismaiden johtavista teollisuuspuhdistuksen ja purkupalveluiden tarjoajista 170 miljoonan pro forma -liikevaihdolla ja yli 800 ammattilaisen henkilöstöllä.

– Yritysosto on meille erittäin tärkeä, sillä sen myötä Delete on paitsi Suomen suurin, nyt myös Ruotsin suurin teollisuuspuhdistus- ja purkuyritys. Kaupan myötä meillä on resurssit tuottaa purkupalveluja myös muualla Euroopassa, sanoo Delete-konsernin toimitusjohtaja Jussi Niemelä.

Delete haluaa olla ensisijainen valinta ympäristöpalveluiden tuottajaksi Pohjoismaissa.
– Demcomin kattavan asiantuntemuksen ja referenssien sekä Deleten laajan purkuammattitaidon ansiosta pääsemme ratkaisevasti lähemmäksi tätä tavoitetta. Demcom tuo meille myös lisäosaamista teknisesti vaativiin purkuprojekteihin. Työskentelemme vaativissa työympäristöissä ja siksi korkeat laatuvaatimukset työturvallisuudessa ja ympäristöasioissa ovat meille asian numero yksi, jatkaa Niemelä.

Ruotsissa maanlaajuisesti toimivan Demcomin päätoimipaikka sijaitsee Örebrossa. Yritys toi kaupan myötä Deleteen viitisenkymmentä uutta työntekijää ja 18 miljoonaa euroa liikevaihtoa.
– Delete kanssa olemme täydellinen kokonaisuus ja kauppa avaa meille uusia, yhteisiä mahdollisuuksia alalla, sanoo Demcomin toimitusjohtaja Kim Dahl.

Lisätietoja Deletestä: delete.fi

Lisätietoja Deleten Ruotsin toiminnoista: delete.se

Lisätietoja Demcomista: demcom.se

Lisätietoja:

Jussi Niemelä, konsernijohtaja, Delete Group Oy, p. +358 400 462 696 tai jussi.niemela@delete.fi

Kim Dahl, toimitusjohtaja, Demcom, p. +46 70 824 5952 tai kim@demcom.se

Jussi Niemelä

Delete Group Oy

Postintaival 7, 00230 Helsinki

GSM  358 400 462 696

jussi.niemela@delete.fi

Delete on nopeasti kasvava ympäristöpalveluihin keskittynyt konserni, joka toimii Suomessa ja Ruotsissa. Delete palvelee teollisuutta, rakentamista ja kiinteistöjä tuottaen Purku-, Teollisuus-, Kiinteistö- ja Kierrätyspalveluja vaativiin asiakastarpeisiin. Deleten liikevaihto vuonna 2015 oli 135 miljoonaa euroa. Konsernissa työskentelee yli 800 ympäristöpalveluiden ammattilaista ja Deleten noin 30 palvelupistettä kattavat valtakunnallisesti koko Suomen ja Ruotsin.

Lainaukset

Yritysosto on meille erittäin tärkeä, sillä sen myötä Delete on paitsi Suomen suurin, nyt myös Ruotsin suurin teollisuuspuhdistus- ja purkuyritys. Kaupan myötä meillä on resurssit tuottaa purkupalveluja myös muualla Euroopassa.
Jussi Niemelä, toimitusjohtaja, Delete Group Oy