Delete selvisi Suomen pääomasijoittajayhdistys ry:n Vuoden kasvunrakentaja -kilpailun finaaliin

Delete pääsi kisassa kolmen parhaan joukkoon yhdessä Open Ocean Capitalin tietokantaohjelmistoyhtiö SkySQL:n kanssa. Voittajaksi kisassa selvisi Musti ja Mirri -lemmikkitarvikeliike.

Suomen pääomasijoittajayhdistys ry:n järjestemä Vuoden kasvunrakentaja -kilpailuun valittiin kolme parasta tarinaa pitchattaviksi Kevätseminaarissa, pitchaajina pääomasijoittajan ja yrityksen edustaja. Kasvun rakentamista arvioidaan useilla kriteereillä, ja voittajan valitsee tuomaristo. Kriteerit seuraavat Aalto-yliopiston vuonna 2012 toteuttaman pääomasijoittamisen vaikuttavuustutkimuksenkriteereitä tuomariston valitsemalla painotuksella. Ratkaisevana kriteerinä on kuitenkin tarinan kiinnostavuus.

Aalto-yliopiston tutkimuksen kriteerit ovat:

• liikevaihdon kasvu viimeisen kolmen vuoden aikana
  • henkilöstön määrän kasvu (prosentuaalisesti ja absoluuttisesti)
  • jalostusarvon kasvu
  • taseen loppusumman kasvu
  • vientikeskeisyyden kasvu
  • patenttien lukumäärän kasvu
  • hallituksen kokeneisuuden kasvu
  • Lisäksi yrityksen tulee olla kotimainen ja sen tulee olla ollut vuoden 2013 aikana pääomasijoittajan omistuksessa. Vuosina 2013 ja 2014 irtaudutut yritykset voivat myös osallistua.

Lisätietoja voittajasta ja kilpailusta voi lukea täältä.