Deleten purkulaskuri kertoo helposti arvion kiinteistön purkutyön kustannuksista – www.purkulaskuri.fi

Tarvitsetko vanhalle purkajaa? Deleten omakoti- ja pientalojen purkajille tarkoitetun purkulaskurin avulla voi tehdä helposti ja nopeasti arvion purkutyön kustannuksista kaikille kokonaispinta-alaltaan yli 50-neliöisille kiinteistöille.

Laskuri soveltuu esimerkiksi omakotitalon rakentamista suunnitteleville tai tontinostajille. Usein omakotitalon tai kesämökin rakennuspaikaksi on tarjolla tontti, jonka vanha rakennus tulee purkaa pois ennen kuin uusi rakennus voidaan rakentaa tilalle. Tontin ostotilanteessa on syytä olla tiedossa, mikä vanhan rakennuksen purkukustannusarvio on.

Samoin laskurista on helpotusta kiinteistönvälittäjille, jotka myyvät kohteita, joissa tontti myydään olemassa olevan, mahdollisesti jopa purkukuntoisen talon kanssa. Tällöin asiakkaalle eli tontin ja purettavan talon ostajalle on hyödyllistä kertoa kustannusarvio talon purusta jo esittelyhetkellä.

– Purkulaskurin antama hinta-arvio muodostuu purettavien kokonaisneliöiden, sijainnin sekä talojen tai rakennusten ominaisuuksien ja taustatietojen kuten haitta-aineiden, öljylämmitteisyyden ja kellaritilojen mukaan. Lopuksi hinta-arvion saatujaan laskija voi halutessaan pyytää tarjouksen kohteen purusta Deleteltä, kertoo Deleten markkinointijohtaja Petri Uomala purkulaskurista.

– Valitsemalla vastuullisesti toimivan urakoitsijan hoitamaan purkutyön, varmistut siitä, että työ tehdään työturvallisesti ja kaikki syntyneet materiaalit käsitellään asianmukaisesti. Myös materiaalien mahdollisimman tehokas hyödyntäminen pyritään varmistamaan korkean uusiokäytön ja kierrätyksen avulla. Kohteen sijainnista riippuen käytämme materiaalien käsittelyyn joko omia asemiamme tai yhteistyökumppaneidemme vastaanottoa materiaaleille, Uomala lisää.

Laskuri pyytää tietoja myös talon haitta-ainekartoituksen tilasta. Haitta-ainekartoitus on tehtävä aina ennen varsinaista purkutyötä. Mahdollisesti löytyneet haitta-aineet, kuten asbesti, puretaan pois haitta-ainepurkuna ennen koko rakennuksen purkamista. Purkukustannusarviossa otetaan huomioon myös mahdollisen öljylämmitteisen talon vanhan öljysäiliön poispurkaminen ja kaikkien materiaalien asianmukainen käsittely.

Käy laskemassa arvio purettavasta kohteesta Deleten Purkulaskurissa osoitteesta www.purkulaskuri.fi

Petri Uomala

markkinointijohtaja

Delete Finland Oy