Tänään vietetään tapaturmapäivää – huomio on erityisesti miesten tapaturmissa

Tämänvuotisen tapaturmapäivän keskiössä ovat miehet, sillä tapaturmakuolleisuus on työikäisillä miehillä korkeampi kuin naisilla. Suuri osa miehille sattuvista tapaturmista olisi estettävissä asenteita muuttamalla.

Delete on hyvin miesvaltainen työyhteisö, joten siksikin tämän vuoden tapaturmapäivän huomio erityisesti miesten tapaturma-alttiuteen on meille ajankohtainen.

Kannustan pohtimaan erityisesti työturvallisuuteen liittyvää asennoitumista. Työturvallisuustyö ja asenne sen tekemistä kohtaan ovat meidän kaikkien yhteisiä asioita. Tekemällä hyvää turvallisuustyötä varmistamme paitsi oman turvallisuutemme myös koko työmaan, ympäristön ja työmaan vaikutuspiirissä olevien turvallisuuden. Osa hyvää asennoitumista turvallisuustyötä kohtaan näkyy siinä, että työturvallisuustyö muistetaan joka päivä ja jokaisella työmaalla, kaiken aikaa.

Tapaturmapäivän teemaksi tänä vuonna on valittu ”älä kikkaile". Maltti on siis tänäkin työpäivänä valttia. Älä pidä kiirettä – pysähdy miettimään, ennen kuin teet. Tehdään tänäänkin työmaistamme turvallisia yhdessä ja hyvällä asenteella.

Tutustu tapaturmapäivän materiaaliin: http://www.kotitapaturma.fi/tapaturmapaiva/

Turvallista työpäivää!

Janne Haaksluoto

HSEQ-päällikkö