Team Rynkeby treenaa aktiivisesti

TEAM! HELSINKI! TEAM! ESPOO! -huudot ovat kaikuneet tänäkin keväänä useissa Pääkaupunkiseudun pyöräilytapahtumissa. Huudot ovat peräisin Pohjoismaisesta, syöpää sairastaville lapsille varoja keräävästä, hyväntekeväisyystiimistä, Team Rynkebystä.

Joukkueet ovat harjoitelleet tiiviisti ammattivalmentajien ohjauksessa läpi talven ja kevään tullen kausi alkoi myös ulkona. Yhteisharjoituksia meillä Espoon tiimissä on kolme kertaa viikossa ja tähän sekaan on sopivasti sijoiteltu myös kuntoajot, kuten Keravan Kevätpolkaisu (92 km), Giro d' Espoo (111 km) ja viimeisimpänä Pirkan Pyöräily (215 km).

Joukkueemme on hitsautunut talven aikana hyvin yhteen ja on paria yksittäistä loukkaantumista lukuun ottamatta varsin hyvässä iskussa. Vaikka kyseessä ei ole kilpailu, on nyt jo nähtävissä, että Espoon tiimi on kolmesta Suomen joukkueesta nopein ja sitkein, mikä lupaa hyvää Pariisin reissua silmällä pitäen.

Vaikka omaa harjoittelua on haitannut yli neljä viikkoa jatkunut ilkeä yskä, on kunto silti hyvä. Ilman yllättäviä ongelmia Pariisiin mennään suunnitellusti ryhmän kärjessä polkien.

Delete on mukana tukemassa Team Rynkebyn kautta Suomen syöpää sairastavien lasten tukiyhdistystä Sylva ry:tä. Monet Espoon tiimin harjoituslenkeistä ovatkin suuntautuneet siten, että suuri opaste Deleten Juvanmalmin siirtokuormausasemalle jää reitin varrelle. Muistamme noteerata lahjoittajat, joten meidän tiimiläisillä on tapana nostaa kädet ja osoittaa Deleten kylttiä aina ohittaessamme sen. Lisäksi Deleten logo koristaa kaikkien Suomen joukkueiden olkapäitä niin paidassa kuin tuuliliivissäkin.

Team Rynkeby starttaa kohti Pariisia Helsingistä illalla 2.7. ja perillä ollaan viikon ajon jälkeen perjantaina 10.7. Team Espoon reitti on julkaistu ja siihen voi tutustua tarkemmin joukkueen Facebook sivuilla.

Kirjoittaja on Espoon joukkueessa ajava Deleten Teollisuus- ja Kiinteistöpalveluiden liiketoimintajohtaja Tommi Kajasoja