Viemärien ennakkohuolto kannattaa

”Viemärien ennakkotutkimuksilla ja –huolloilla, kuvauksilla ja pesuilla saavutetaan hyviä tuloksia. On järkevää tehdä tutkimukset hyvissä ajoin ennen kuin esimerkiksi sortumia alkaa tulla. Ennakoivalla huollolla riskejä voidaan välttää ja säännölliset huollot ja tutkimukset tulevat huomattavasti edullisemmiksi kuin se, että vesivahinkoja sattuu ja joudutaan toimimaan vahingon sattuessa”, kertoo avainasiakaspäällikkö Esa HalmeDeleten Viemäripalveluista.

Putkistojen ja viemäreiden kuvaus on ennen kaikkea ennaltaehkäisevä toimenpide – helppo ja huokea tapa varmistaa putkien kunto. Kuvauksia suositellaan järjestettäväksi säännöllisin väliajoin ja aina putkien avauksen yhteydessä.

Viemäripalveluja valtakunnallisesti kaikissa Deleten toimipaikoissa

Esa Halme toteaa, että Delete tarjoaa viemäripalveluja kaikissa toimipaikoissaan Suomessa.

”Viemäripalvelut ovat olennainen osa Deleten palvelutarjontaa. Teemme kaikenlaisten viemärien ja putkistojen avauksia, kuvauksia ja huuhteluita. Toimintaan kuuluvat myös sadevesikaivojen, öljynerotuskaivojen ja hiekanerotuskaivojen tyhjennys, pesu ja huuhtelu sekä viemäreiden ohituspumppaukset paineimuautoilla tai suuremmalla kalustolla isommissa viemäreissä.

Uusien putkistojen käyttöönottotarkastukset sekä vanhojen putkistojen kuntokartoitukset tehdään kuvaamalla ne sisäpuolelta erikoisvalmisteisella kameralla. Viemäreiden ja putkistojen kuvauksella voidaan määrittää niiden rakenteellinen ja toiminnallinen kunto sekä selvittää ongelmakohdat. Kuvaamme putket ja viemärit 2000 mm:n kokoon asti. Käytössämme on myös ex-suojattuja kameralaitteistoja.”

Delete palvelee Uudenmaan asiakaskuntaa

Deleten viemäripalveluita hoitaa pääkaupunkiseudulla ja muuallakin Uudellamaalla toimiva yksikkö.

Deleten viemäripalveluyksiköllä on pääkaupunkiseudulla korkeatasoinen kalusto: esimerkiksi imu- ja paineimuautoja, kamerakalustoa 20 – 1200 milliin asti, digikuvausyksikkö sekä tehokkaita ohipumppauskontteja.

Asiakaskuntaan kuuluu mm. infrarakentajia, teollisuuslaitoksia, kuntien ja kaupunkien viemäri- ja vesilaitoksia ja muita yksiköitä.

”Viemäreiden kuvaus on ajankohtaista esimerkiksi silloin, kun kunnat ja kaupungit suunnittelevat suuria alueurakoita, joissa viemäreiden kunto on syytä tutkia. Jos viemäreissä ilmenee paljon tukoksia, kuvauksilla voidaan selvittää niiden syyt. Teemme myös paljon viemäreiden ennakkopesuja ja kuvauksia viemäreiden saneerauksia tekeville yrityksille.”

Onko viemäri tukossa?

Ota yhteyttä, tulemme poistamaan ongelman! p. 010 656 1000