Delete ostaa Puhtaanapito J. Kuisma Oy:n ja vahvistaa asemaansa teollisuuden prosessipuhdistuksessa

Delete on yksi Pohjoismaiden johtavista ympäristöpalveluyrityksistä, joka palvelee eri teollisuudenaloja, kiinteistöjä ja rakentamista. Nyt Delete vahvistaa läsnäoloaan suomalaisen teollisuuden puhtaanapidon osaajana ostamalla eteläkarjalaisen Puhtaanapito J. Kuisma Oy:n. Kaupan myötä Deleten asema valtakunnallisena teollisuuden prosessipuhdistuspalveluiden kokonaisvaltaisena toimittajana vahvistuu entisestään.

– Olemme ylpeitä siitä, että Puhtaanapito J. Kuisma on nyt osa Deleteä – se vahvistaa asemiamme entisestään. Kauppa yhdistää Kuisman pitkäaikaiset asiakassuhteet ja Deleten laajan henkilöstö- ja kalustokapasiteetin. Voimme siis tarjota jatkossa molempien yritysten asiakkaille varsin kokonaisvaltaisesti prosessipuhdistustyöt yksittäisistä töistä aina vuotuisiin huoltoseisokkeihin, tiivistää Deleten Teollisuus- ja Kiinteistöpalveluiden liiketoimintajohtaja Tommi Kajasoja .

– Me Kuismalla saamme vastaavasti käyttöömme Deleten kokemuksen sekä osaamisen palvelu- ja projektiliiketoiminnasta sekä mahdollisuuden kehittää toimintaa esimerkiksi uusia teknologioita ja digitalisointia hyödyntämällä. Asiakkaillemme tämä tarkoittaa jatkossa laajempia palvelukokonaisuuksia ja valmiutta ottaa vastaan suuriakin teollisuuden puhdistusprojekteja. Asiakkaamme saavat käyttöönsä koko Deleten palveluvalikoiman aina sisäilmatutkimuksista jätteenkäsittelyyn sekä purkuprojekteihin. Palvelemme siis yhden luukun –periaatteella ja entistä laajemmalla palveluvalikoimalla, linjaa toimitusjohtaja  Juha Kuisma  kaupan etuja asiakaskunnassa.

– Teemme aktiivisesti töitä kasvaaksemme Pohjoismaissa. Delete on yritysostojen ja orgaanisen kasvun myötä kasvanut nopeasti kolmen viime vuoden aikana ja kehittynyt merkittäväksi toimijaksi sekä Suomessa että Ruotsissa, summaa Delete Group Oy:n toimitusjohtaja  Jussi Niemelä  lopuksi yrityskauppaa.

Lisätietoja:

Jussi Niemelä,  toimitusjohtaja, Delete Group Oy

Puh. 0400 462 696  jussi.niemela@delete.fi

Juha Kuisma,  toimitusjohtaja, Puhtaanapito J. Kuisma Oy

Puh. 010 271 2211  juha.kuisma@puhtaanapitokuisma.fi

Puhtaanapito J. Kuisma on vuonna 2010 perustettu, teollisuuden puhtaanapitoalan palveluyritys. Yrityksellä on erittäin vahva osaaminen erityisesti metsä- ja terästeollisuuden prosessipuhdistustöistä. Puhtaanapito J. Kuisma Oy:ssä työskentelee 14 henkeä ja sen liikevaihto vuonna 2014 oli noin 2 miljoonaa euroa. Yrityksen toimipiste sijaitsee Ruokolahdella, Puntalan teollisuusalueella.

Delete on nopeasti kasvava ympäristöpalveluihin keskittynyt konserni, joka toimii Suomessa ja Ruotsissa. Delete palvelee teollisuutta, rakentamista ja kiinteistöjä tuottaen Purku-, Teollisuus-, Kiinteistö- ja Kierrätyspalveluja vaativiin asiakastarpeisiin. Deleten liikevaihto vuonna 2014 oli yli 100 miljoonaa euroa. Konsernissa työskentelee lähes 700 ympäristöpalveluiden ammattilaista ja Deleten noin 30 palvelupistettä kattavat valtakunnallisesti koko Suomen sekä Pohjois- ja Etelä-Ruotsin.