Delete ostaa ruotsalaisen MITABin ja vahvistaa asemaansa Pohjoismaissa

Delete on yksi Pohjoismaiden johtavista ympäristöpalveluyrityksistä, joka palvelee eri teollisuudenaloja, kiinteistöjä ja rakentamista. Nyt Delete vahvistaa läsnäoloaan Pohjoismaiden markkinoilla entisestään hankkimalla ruotsalaisen MITABin eli Miljö & Industriteknik AB:n. Gävlen ja Timrån toimipisteiden myötä Delete toimii nyt yhdeksällä paikkakunnalla Ruotsissa.

– Deleten visio on olla johtava ympäristöpalveluyritys Pohjoismaissa ja nousta Ruotsissa teollisuuspalveluiden suurimmaksi toimijaksi. Vuoden 2015 tavoite on kaksinkertaistaa liikevaihto Ruotsissa sekä yritysostojen että orgaanisen kasvun kautta, kertoo Deleten Groupin toimitusjohtaja  Jussi Niemelä  Deleten tavoitteista pohjoismaisella tasolla.

– Olemme todella ylpeitä siitä, että MITAB on nyt osa Deleteä – se vahvistaa asemiamme entisestään. MITABilla on tiukat laatu- ja tehokkuusvaatimukset sekä kehittyneet ympäristö- ja työturvallisuustoiminnot. Nämä sopivat profiiliimme todella hyvin, sanoo Deleten Ruotsin toimintojen maajohtaja  Mårten Fuchs .

– MITAB on markkinoilla pitkään toiminut ja asemansa hyvin vakiinnuttanut yritys, jolla on erittäin hyvä maine. Heidän näkemyksensä sopivat yhteen meidän kanssamme. Yrityskaupan myötä saamme lisäresursseja sekä laitteisiin että osaamiseen. Tämä on meille tärkeää, koska pyrimme aina toimittamaan oikeaa laatua oikeaan hintaan ja oikea-aikaisesti, tiivistää Delete Ruotsin Teollisuuspalveluiden liiketoimintajohtaja  Petri Virtanen

– Asiakkaillemme tämä tarkoittaa jatkossa laajempia palvelukokonaisuuksia ja valmiutta ottaa vastaan laajojakin projekteja. Olemme jo aiemmin tehneet yhteistyötä Deleten kanssa ja oppineet tuntemaan toisemme. Tiedämme, että meidän molempien palvelut ovat yhtä laadukkaita ja tehokkaita, sanoo  Michael Sjölin , yksi MITABin perustajista.

– Delete on yritysostojen ja orgaanisen kasvun myötä kasvanut nopeasti kolmen viime vuoden aikana ja kehittynyt merkittäväksi toimijaksi ympäristöpalveluiden alalla sekä Ruotsissa että Suomessa. Teemme nyt aktiivisesti töitä kasvaaksemme Pohjoismaissa, ja MITABin hankinnan voi nähdä tärkeänä strategisena siirtona yhä kattavammalla Delete-kartalla, linjaa Jussi Niemelä lopuksi yrityskauppaa.

Lisätietoja:

Jussi Niemelä, toimitusjohtaja, Delete Group Oy

Puh. +358 400 462 696 tai  jussi.niemela@delete.fi

Mårten Fuchs, maajohtaja, Deleten Ruotsin toiminnot

Puh. +46 10 48 48 410 tai  marten.fuchs@delete.se

MITAB  perustettiin vuonna 2004. Yritys tekee teollisuussaneerausta, vesipiikkausta ja purkuja lähinnä paperi-, massa- ja rakennusteollisuuden asiakkaille. MITAB:llä on toimipisteet Timråssa ja Gävlessä ja yrityksen liikevaihto on nykyisin noin 50 miljoonaa Ruotsin kruunua. Yritys työllistää 25 kokopäiväistä ja 25 osa-aikaista työntekijää.

Delete on nopeasti kasvava ympäristöpalveluihin keskittynyt konserni, joka toimii Suomessa ja Ruotsissa. Delete palvelee teollisuutta, rakentamista ja kiinteistöjä tuottaen Purku-, Teollisuus-, Kiinteistö- ja Kierrätyspalveluja vaativiin asiakastarpeisiin. Deleten liikevaihto vuonna 2014 oli yli 100 miljoonaa euroa. Konsernissa työskentelee noin 700 ympäristöpalveluiden ammattilaista ja Deleten noin 30 palvelupistettä kattavat valtakunnallisesti koko Suomen sekä Pohjois- ja Etelä-Ruotsin.

Saadaksesi lisää tietoa Deletestä, seuraa meitä:

Linked In

Deleten paikkakuntakohtaiset yhteystiedot löytyvät tästä linkistä.