Delete vastaa jatkossa Rauman Satama Oy:n öljyjätteistä

Delete on solminut öljypitoisten jätteiden nouto- ja käsittelysopimuksen Rauman Satama Oy:n kanssa. Jatkossa Delete vastaa Rauman Satamassa olevien laivojen synnyttämien öljyjätteiden poisnoutamisesta ja jatkokäsittelystä. Sopimus tuo Deletelle noin 2 400 tonnia öljyjätettä vuositasolla.

Delete on investoinut vahvasti öljyisten vesien käsittelyprosessiinsa alkuvuodesta 2015 hankkimalla muun muassa uuden laitteiston, jolla voidaan käsitellä vettä sisältävä öljy kierrätyspolttoaineeksi. Rauman Satamassa käyvien laivojen tuottama jäte on pääasiassa nestemäistä laivajätettä, jonka Delete noutaa ja käsittelee asianmukaisesti joko omassa toimipisteessään Espoossa tai yhteistyökumppaneidensa kanssa.

Nestemäisten jätteiden nouto- ja käsittelypalvelu koko Suomessa

Delete noutaa nestemäisiä jätteitä koko Suomen alueella. Öljyvesien lisäksi noudamme muun muassa sadevesikaivojen ja viemärikaivojen jätteet koko Suomessa.

– Palvelemme satamia, laivavarustamoita ja -yhtiöitä sekä teollisuutta. Tarjoamme asiakkaillemme kokonaisvaltaisen palvelun, jossa hoidamme sekä öljyisen jäteveden noudon ja sen käsittelyn valmiiksi, jatkokäytettäväksi energianlähteeksi. Lisäksi meiltä saa prosessissa syntynyttä, valmista, laadukasta polttoainetta. Tuottamamme kierrätysöljy soveltuu esimerkiksi lämpölaitoksille uudelleenkäyttöön. Se on erittäin laadukasta tuotteen vesipitoisuuden ollessa reilusti alle 1 %., kertoo Henrik Pietilä Deleteltä.

Deleten oma laitteisto Espoossa mahdollistaa noin 8000 tonnin öljyisen veden volyymin käsittelemisen. Lopputuloksena prosessissa saadaan puhdasta vettä ja jatkohyödynnettävää, kierrätyspolttoainetta teollisuuden tarpeisiin.

Toimintaa ympäristö huomioiden

Toiminnassamme otamme huomioon ympäristöarvot ja toimintaamme ohjaavat OHSAS 18001:2007-, ISO 9001:2008- ja ISO 14001:2004 -standardien laatu-, ympäristö- ja turvallisuusvaatimukset. Tavoitteenamme on olla Suomen paras teollisuudelle ja rakentamiseen ympäristöpalveluja tarjoava yritys ja asiakkaidemme mielestä halutuin ympäristöpalvelujen tuottaja ja kumppani.

Lisätietoja: Henrik Pietilä, p. 040 411 0044, henrik.pietila@delete.fi

Delete on Suomessa ja Ruotsissa toimiva johtava täyden palvelun ympäristöpalvelujen tarjoaja. Tarjoamme asiakkaidemme liiketoiminnan kannalta kriittisiä palveluita, jotka vaativat erityisosaamista ja erikoislaitteita. Toimintamme jakautuu kolmeen liiketoiminta-alueeseen: Teollisuus- ja kiinteistöpalvelut, Purkupalvelut ja Kierrätys- ja jätteenkäsittelypalvelut. Delete on perustettu vuonna 2010 ja sen palveluksessa on noin 1000 ammattilaista Suomessa ja Ruotsissa. Deleten pääkonttori on Helsingissä. Toimimme yli 30 toimipaikassa Suomessa ja Ruotsissa. Konsernin pro forma -liikevaihto vuonna 2016 oli 179,7 miljoonaa euroa.