Käynninaikaiset Bang & Clean -puhdistukset teollisuuteen

Bang & Clean -puhdistusmenetelmää voidaan käyttää teollisuuskattiloiden epäpuhtauksien poistamiseen myös silloin, kun laitos on täydessä toiminnassa. Menetelmä soveltuu erilaisten kattiloiden, kuten jätteenpolttokattiloiden, sooda- ja biojätekattiloiden sekä sähkösuodattimien sekä erityyppisten siilojen puhdistukseen.

Miten parantaa polttoprosessin tehokkuutta ja varmistaa, että seisokit sujuvat helpommin ja nopeammin?

Deleten Bang & Clean -menetelmän avulla voidaan lisätä polttoprosessin tehokkuutta. Menetelmässä tuotetaan useita räjähdyksiä, joissa syntyvä paineaalto irrottaa kattilan seinään kiinnittynyttä tuhkaa, joka vähentää prosessin tehokkuutta. Räjäytyspuhdistus täydentää teollisuuspuhdistustöitä, joita normaalisti tehdään huoltoseisokkien aikana. Puhdistus voidaan tehdä myös silloin, kun laitos on täydessä toiminnassa. Koska erillistä alasajoa ei tarvita, menetelmän ansiosta voidaan säästää kustannuksia merkittävästi.

Lue lisää Deleten Bang & Clean -menetelmästä ja sen hyödyistä teollisuudessa Delete-lehdestä.

Asiantuntijamme Hannu Honkasalo kertoo, miten menetelmä voi parantaa teollisuuslaitoksen tuottavuutta.

Hannu Honkasalo

projektipäällikkö

hannu.honkasalo@delete.fi

Delete on nopeasti kasvava ympäristöpalveluihin keskittynyt konserni, joka toimii Suomessa ja Ruotsissa. Delete palvelee teollisuutta, rakentamista ja kiinteistöjä tuottaen Purku-, Teollisuus-, Kiinteistö- ja Kierrätyspalveluja vaativiin asiakastarpeisiin. Delete-konsernin liikevaihto vuonna 2016 oli noin 174 miljoonaa euroa. Konsernissa työskentelee yli 800 ympäristöpalveluiden ammattilaista ja Deleten noin 30 palvelupistettä kattavat valtakunnallisesti koko Suomen ja Ruotsin.

Menetelmän puhdistusteho vaihtelee sen mukaan, millainen laitos on kyseessä, mitkä ovat käyttöpaineet ja millaista polttoainetta siellä poltetaan. Pääsemme sellaiseen tulokseen, että asiakas on varmastikin tyytyväinen ja tulee hyötymään siitä rahallisesti. Mitä suurempi laitos on kyseessä, sitä enemmän asiakas saa kustannushyötyä menetelmän käyttämisestä.
Hannu Honkasalo, projektipäällikkö, Delete Finland Oy