Kierrätysmateriaalit käyttöön -hankkeessa suunniteltiin tuotteita kierrätysmateriaaleista

Delete tukee vuonna 2015 Taito Uusimaa ry:n Kierrätysmateriaalit käyttöön -hanketta vuosittaisena hyvätekeväisyyskohteenaan. Hankkeessa on saatu paljon aikaan kevään aikana – muun muassa suunniteltu ja laajennettu uutta Green Craft by Taito Uusimaa -mallistoa.

Malliston ideoimiseen, materiaalien välittäjien etsimiseen ja malliston toteuttamiseen sekä markkinointimateriaaliin on käytetty Deletetä saatua avustusta.

Samoin Taito Uusimaa on toteuttanut kierrätystekstiilien käyttöön perustuvia kursseja sekä käsityökeskuksissamme että yhdistyksen käsityökoulu Helmin toimipisteissä. Yhdistyksen henkilökunta tutustuu lisäksi vielä kevään aikana tekstiilien kierrätysmateriaaleja tuotannossaan käyttävän Turengissa toimivan Dafecor oy:n toimintaan ja tuotantoon.

Tähän mennessä uusi mallisto saanut kiitosta osakseen, ja yhdistyksen tavoitteenamme onkin jatkaa tuotesuunnittelua tekstiilien kierrättämisen saralla vielä useita vuosia eteenpäin.

Syksyllä sekä käsityökeskukset että käsityökoulut paneutuvat lisää asiaan ja järjestävät uusia innostavia kierrätyskursseja kaikilla Taito Uusimaa ry:n käsityökeskuspaikkakunnilla.

Projektissa on valmistunut muun muassa kuvassa ylhäällä näkyvä kierrätysfilminauhasta kudottu matto ja kassi, kierrätystekstiiliä hyödyntävästä huovasta valmistettu kori ja istuinsuoja sekä kierrätyskankaasta valmistettu laminoitu tarjotin, joka oli kevään ylivoimainen hittituote.

– Olen iloinen, että pääsemme Deleten avulla toteuttamaan suunnitelmaamme kierrätystekstiilien hyödyntämisestä ja uskon, että nämä ovat vasta ensiaskelia tärkeän tekstiilien kierrättämisen saralla yhdistyksemme toiminnassa, summaa Taito Uusimaa ry:n toiminnanjohtaja Sari Kähkönen  projektia tähän mennessä.

Lisätietoja Taito Uusimaa ry:n toiminnasta voi lukea heidän nettisivuiltansa.