Työturvallisuus vaatii 100-prosenttista asennetta

Me Deletessä työskentelemme teollisuuslaitoksissa sekä rakennus- ja purkutyömailla , joissa molemmissa työ on usein likaista, fyysisesti raskasta ja myös vaarallista. Työturvallisuus tulee aina varmistaa ennen työhön ryhtymistä ja se tulee myös muistaa koko työn ajan.

Lanseerasimme vuoden 2017 huhtikuussa Asenne 100 % -työturvallisuussloganin. Se on kantava ajatus, jonka ohjaamana työskentelemme. Vain 100-prosenttinen asenne on riittävän hyvä työturvallisuudessa.

Olemme määritelleet Deletelle t urvallisuusperiaatteet, jotka tukevat päivittäistä työturvallisuustyötä ja pyytävät muun muassa pysähtymään sekä miettimään ennen kuin ryhdytään työhön. T urvallisuusperiaatteissa on nostettu esiin viisi Deleten töissä erityisen tärkeää teemaa, joiden noudattaminen työssä parantaa kaikkien turvallisuutta.

Teemoissa korostuu yhteistyön merkitys ja turhan kiireen vähentäminen. Deleteläiset ovat työssä työmailla, joissa on monia toimijoita, ja näillä työmailla on varmistettava kaikkien turvallisuus. Samoin liikkuessamme raskaalla kalustolla on otettava huomioon kaikki muutkin tielläliikkujat. Nämä ovat perusasioita, mutta pidämme niitä silti esillä joka päivä. Turvallisuudesta ei voi koskaan puhua liikaa.

Teemme turvallisuustyötä, jotta jokaisella olisi turvallinen työympäristö, niin deleteläisillä kuin asiakkaidemme ja alihankkijoidemme henkilökunnalla. Meillä kaikilla on oikeus päästä terveenä työstä kotiin. Turvallisuus vaatii 100 % asennetta. Kaikki tehdään täysillä – turvallisuus ensin.

Turvallista työviikkoa!

Kirjoittaja on Delete Finland Oy:n HSEQ-päällikkö Janne Haaksluoto

Lue lisää Deleten työturvallisuustyöstä Delete-lehdestä

Janne Haaksluoto

HSEQ-päällikkö

Delete Finland Oy

p.  040 726 5828

janne.haaksluoto@delete.fi

Delete on nopeasti kasvava ympäristöpalveluihin keskittynyt konserni, joka toimii Suomessa ja Ruotsissa. Delete palvelee teollisuutta, rakentamista ja kiinteistöjä tuottaen Purku-, Teollisuus-, Kiinteistö- ja Kierrätyspalveluja vaativiin asiakastarpeisiin. Delete-konsernin liikevaihto vuonna 2016 oli noin 174 miljoonaa euroa. Konsernissa työskentelee yli 800 ympäristöpalveluiden ammattilaista ja Deleten noin 30 palvelupistettä kattavat valtakunnallisesti koko Suomen ja Ruotsin.