Jasmin Santanen for Delffi

Report this content

Tunnettu, monesti palkittu suunnittelija, Pariisin suomalainen, Jasmin Santanen on suunnitellut suomalaiselle Delffille kansainvälisen uimapukumalliston. Jasmin Santanen on työskennellyt näkyvästi Pariisissa jo 10 vuotta ja suunnittelee nimeänsä kantavia mallistoja. Hän on voittanut mm. Elle Style Award vuoden mallisto 2009–palkinnon sekä Vuoden suomalainen muotiteko 2008.

Jasmin oli jo pitkään haaveillut  uimapukumallistosta. Onnekas sattuma toi Jasminin ja Delffin toimitusjohtajan Mervi Kärkkäisen yhteen. Delffi Oy on suomalainen uimapukutehdas, joka valmistaa laadukkaita ja toiminnallisia uimapukuja.

Yhteinen innostus ja alan perusteellinen osaaminen tuotti nopeasti tulosta – La Dolce Vita –uimapukumalliston. Nyt uusi, naisellinen, elegantin keimaileva kokoelma on valmis.

Jasmin Santanen for Delffi -malliston inspiraationa toimi Fellinin elokuvat.  Kokoelma henkii  50-60 –lukujen vaihdetta italialaisittain. Temperamenttia, intohimoa, muodokkuutta, elämän keveyttä, ylinaisellisuutta, tulisuutta. Jasminin suuunnittelema vintage-kuosi pohjautuu klassisen, italialaisen arkkitehtuurin yksityiskohtiin.

Jasmin Santanen for Delffi -tuotteet valmistetaan suomalaisella laatuosaamisella;  uimapuvuissa erityisesti työ on millintarkkaa. Delffi on aina perustanut liiketoimintansa suomalaiseen ammattitaitoon ja suomalaiseen valmistukseen. Kotimainen tuotanto tuo Delffille joustavuutta ja varmuutta, alan uusin osaaminen saadaan yhteistyöllä eurooppalaisten materiaalitoimittajien kanssa.

Jasmin Santanen for Delffi on sekä Jasminille että Delffille uusi askel, Jasminille oman malliston täydennys, Delffille ensiaskel kansainvälisyyteen.

Mervi Kärkkäinen ja Jasmin Santanen ovat paikalla perjantaina 20.8.10 Wanhassa Satamassa Delffin messuosastolla 8b kertomassa lisää La Dolce Vita -mallistosta.

Lisätietoja:

Mervi Kärkkäinen, toimitusjohtaja, puh: 040 754 1465