Destia aloitti työt Vantaan 100-vuotiaalla holvisillalla

Destian tositoimijat ovat aloittaneet työt Vantaan Jokiniemen kaupunginosassa olevan kivisen holvisillan korjauksien parissa. Keravanjoen ylittävä kevyen liikenteen käyttämä silta on Siltarekisterin mukaan valmistunut vuonna 1890. Silta on suojeltu.

– Tämä silta on hyvä osoitus siitä, miten laadukkaasti tehty infra palvelee käyttäjiään vuosikymmenet ilman suurempia vaivoja. Tässä korjausprojektissa vaihdetaan kaiteet puisiin, uusitaan pintarakenteet ja korjataan painaumat sekä tehdään muita pienoisia korjaustöitä – lopuksi puhdistetaan silta paraatikuntoon. Korjaukset tehdään vanhaa kunnioittaen, ulkoasu ei tule sanottavasti muuttumaan, kommentoi työmaapäällikkö Jussi Tiainen .

Vantaan kaupunki on tilannut myös muiden siltojen korjauksia Destialta. Holvisillan lisäksi Destia korjaa myös toisen Keravanjoen ylittävän sillan, Keravanjoen läntisen sillan Tikkurilan Kehä III:n liittymän läheisyydessä. Työt tällä niin sanotulla Kielotien sillalla ovat alkaneet jo kesäkuun alussa. Molempien siltojen korjaustöiden on tarkoitus valmistua lokakuun 2016 loppuun mennessä.

Lisätietoja: työmaapäällikkö Jussi Tiainen, p.040 661 5903, jussi.tiainen(at)destia.fi