Destia isännöi Rantatunnelia Tampereella

Destia isännöi tänään avautuvaa Tampereen Rantatunnelia. Tämä 2,3 kilometrin mittainen Suomen pisin maantietunneli palvelee jatkossa 30 000 ajoneuvoa vuorokaudessa.

Tampereen Rantatunneli on yksi vilkkaimmista valtatieosuuksista pääkaupunkiseudun ulkopuolella. Isännän roolissa meidän tulee olla ajan tasalla tapahtumista liikenteen sujuvoittamiseksi. Mikäli liikenne tunnelissa tyssää, se vaikuttaa nopeasti koko alueen liikenteeseen. Tunneli nopeuttanee kuitenkin kulkua, joten siellä ajamisen enimmäisnopeuden 60 kilometriä tunnissa ei pitäisi kenenkään matkaa hiljentää. Pidetään siis maltti mukana, että liikenne sujuu mukavasti ja kaikki pääsevät ajoissa perille, kommentoi urakasta vastaava työmaapäällikkö Pasi Villgren.

Destia isännöi tunnelia vuoteen 2022 saakka.

Isännöintityössä on pitänyt varautua moniin juttuihin, esimerkiksi tulipalon tai liikenneonnettomuuksien varalta on osallistuttu useisiin pelastusharjoituksiin. Yleensäkin pysähtyminen tunnelissa on kielletty, mutta toki voi tulla tilanteita, kuten bensa loppuu, jolloin muuta vaihtoehtoa ei ole. Tällöin kannattaa suunnata oikean puoleiselle turvakaistalle, hätävilkut päälle ja avaimet virtalukkoon. Autosta poistuttua tulee soittaa apua tai etsiytyä lähimmälle hätäpuhelimelle, joita on 75 metrin välein. Me kyllä hoidamme auton poistamisen tunnelista turvallisesti ja muuta liikennettä kunnioittaen, neuvoo Villgren.

Lisätietoa: Destia Oy, työmaapäällikkö Pasi Villgren, p. 0400 227 054, pasi.willgren(at)destia.fi.