Destia jatkaa Itä-Suomen LAM-pisteiden kunnossapitäjänä

Destia on voittanut Itä-Suomen liikenteen automaattisten mittausasemien (LAM) huoltopalvelusopimuksen vuosille 2017-2020. Sopimukseen sisältyy lisäksi kaksi optiovuotta. Alue kattaa 130 mittauspistettä Itä-Suomen alueella, johon kuuluvat Keski-Suomi, Pohjois-Savo, Pohjois-Karjala, Etelä-Karjala, Etelä-Savo ja Kymenlaakso.

LAM-pisteiden avulla kerätään tietoa tieliikenteestä tien päällysteeseen upotetun induktiosilmukan avulla. LAM-laite rekisteröi pisteen yli ajavat ajoneuvot sekä mm. niiden suunnan, nopeuden, pituuden ja ajoneuvoluokan.

- Destia on huoltanut LAM-pisteitä alueella jo viimeisen viiden vuoden ajan, joten jatkamme menestyksekästä yhteistyötä näiden kunnossapidon suhteen. Työ vaatii tarkkuutta, koska herkkien laitteiden lisäksi myös toimintaympäristö luo omat haasteensa työturvallisuudelle. Työt tehdään tienpäällä, joten on huomioitava sekä työntekijöiden että liikenteessä liikkuvien liikenneturvallisuus, kommentoi Destiasta projektista vastaava Teuvo Nikkinen .

Aktiivisia LAM-pisteitä on tällä hetkellä Suomessa noin 500 kpl, ja Destia kunnossapitää niistä suurinta osaa: Destia kunnossapitää koko Suomen LAM-pisteitä Uuttamaata lukuun ottamatta.

Lisätietoja: Palvelupäällikkö Teuvo Nikkinen, teuvo.nikkinen(at)destia.fi, 040 5138559