Destia korjaa 25 siltaa Lapissa

Destia on voittanut siltojen ylläpitourakan Lapissa. Lapin ELY-keskuksen kanssa solmittu sopimus sisältää 25 sillankorjaushanketta, jotka sijaitsevat pääasiassa Itä-Lapin alueella. Korjaustöihin kuuluu muun muassa siltojen kaiteiden ja pengerkaiteiden uusimistöitä, päällysteiden uusimista ja teräsosien paikkamaalauksia sekä betonikorjauksia.

– Aloitamme korjaustyöt siltahankkeilla pääsiäisen jälkeen, ja työt valmistuvat lokakuun loppuun mennessä, kertoo Destian työpäällikkö Asko Viitala.

Destia ylläpitää ja hoitaa suurinta osaa Suomen maanteiden silloista. Siltojen ylläpitoon kuuluvat yleis-, vuosi- ja erikoistarkastukset ovat Destian erikoisosaamista. Suunnitelmallisten ylläpitotoimenpiteiden avulla sillat säilyttävät liikenneturvallisuutensa ja liikenteen vaatimukset pitkälle tulevaisuuteen.

Lisätietoa: Destia Oy, työpäällikkö Asko Viitala, p. 0400 168 026, asko.viitala(a)destia.fi