Destia korjaa Kotkansalmen sillan Mänttä-Vilppulassa

Destia on voittanut Keski-Suomen ELY-keskuksen kilpailuttaman Kotkansalmen sillankorjausurakan Mänttä-Vilppulassa. Kyseessä on laaja peruskorjauskohde, jossa uusitaan muun muassa sillan pintarakenteet, reunapalkit sekä kaiteet. Sillan liikuntasaumat uusitaan massaliikuntasaumoina, maatuet ruiskubetonoidaan sekä laakerit korjausmaalataan.

– Korjaustyöt hankkeella alkavat huhtikuun lopulla liikennejärjestelyillä ja työt valmistuvat marraskuun loppuun mennessä. Lisähaastetta pintarakenteiden korjaustöihin tuo sillan poikittain jännitetty kansilaatta, kertoo Destia työpäällikkö Jaakko Taipale .

Destia ylläpitää ja hoitaa suurinta osaa Suomen maanteiden silloista. Ylläpitoon kuuluvat yleis-, vuosi- ja erikoistarkastukset ovat Destian erikoisosaamista. Suunnitelmallisten ylläpitotöiden avulla taataan siltojen liikenneturvallisuus sekä pystytään vastaamaan liikenteen vaatimuksiin pitkälle tulevaisuuteen.

Lisätietoa: työpäällikkö Jaakko Taipale, p. 0 40 350 1539, jaakko.taipale(a)destia.fi