Destia kunnostaa Kaupunginlahden reuna-alueen Uudessakaupungissa

Destia on voittanut Kaupunginlahden reuna-alueen kunnostus osa 2 -urakan. Urakka on jatkoa käynnissä olevan Kaupunginlahden reunarakenteen korjaustyöhön. Hanke sisältää Uudenkaupungin keskustassa sijaitsevan Kaupunginlahden reunan tukemistyöt sekä reunalaiturin rakentamisen. Rantamakasiinien edusta sekä suurempien venepaikkojen alue paalutetaan umpeen puu- ja betonipaaluilla, jotka ankkuroidaan jännitetyillä kallioankkureilla ja passiiviankkurilaatoilla kauemmas rannasta. Lopuksi reunarakenne verhoillaan puuverhouksella ja reunaan asennetaan näyttävä valaistus.

Työt hankkeella alkoivat syyskuun alussa, jolloin veneilijöille ja alueen ravintoloille aiheutuu mahdollisimman vähän häiriötä. Työt jatkuvat läpi talven ja urakka valmistuu kesäkuun 2016 alussa. Työn tilaajana on Uudenkaupungin kaupunki ja kokonaisurakka on arvoltaan reilut miljoona euroa.

Lisätietoa: työpäällikkö Eetu Väisänen, p. 040 351 0790, eetu.vaisanen(a)destia.fi

Destia on suomalainen infra- ja rakennusalan palveluyritys. Toteutamme toimivampaa maailmaa pala palalta rakentamalla, ylläpitämällä ja suunnittelemalla nykyaikaisia liikenne- ja teollisuusympäristöjä sekä tuottamalla liikenteen asiantuntijapalveluita. Palvelumme ulottuvat maanalaisesta rakentamisesta kattavaan maanpäälliseen toimintaan sekä energia- ja insinöörirakentamiseen. Destian liikevaihto oli yli 430 miljoonaa euroa vuonna 2014. Osaajia meillä on noin 1 500.