Destia mukana Miljoona linnunpönttöä -kampanjassa

Destian kiviainesyksikkö osallistui Ylen Miljoona linnunpönttöä -kampanjaan 53 linnunpöntöllä, jotka on lahjoitettu ympäri Suomea vuoden 2016 aikana. Kampanjan tavoite miljoonasta pöntöstä saavutettiin helmikuun loppupuolella, mutta linnunpönttöjä voi rekisteröidä 21.5.2017 saakka.

Myös Destia jatkaa kampanjassa mukana koko kevään ajan, sillä reilut 50 pönttöä odottaa vielä varastossa ripustamista. Pönttökampanjaan osallistuminen toimi alkusysäyksenä Destian kiviainesyksikön Kivimies on luontomies -toimintatavoille.

– Vastuu ympäristöstä kuuluu kaikille ja myös Destian toiminta vaikuttaa merkittävästi luonnonympäristöön. Uusilla toimintatavoilla varmistetaan, että luonnon monimuotoisuuden säilyttäminen on tulevaisuudessa pysyvä osa Destian kiviainestoiminnan suunnittelua ja toteutusta, Destian kiviainesyksikön johtaja Pia Rämö kertoo.

Lisätietoa: Destian kiviainesyksikön johtaja Pia Rämö, p. 040 543 6410, pia.ramo(a)destia.fi