Destia myi Rataopiston Proxionille

Report this content

Destia Rail Oy on myynyt 8.12.2014 tehdyllä liiketoimintakaupalla Rataopiston liiketoiminnan Proxion Plan Oy:lle. Liiketoiminta siirtyy Proxionille 1.1.2015.

Liiketoimintakaupan yhteydessä solmittiin osapuolten välillä palvelusopimus Proxionin tuottamista koulutuspalveluista Destialle.

Rataopiston kolme työntekijää siirtyvät liiketoimintakaupassa vanhoina työntekijöinä Proxionin palvelukseen.

– Koulutuspalveluiden markkina on avautunut viimeisen kahden vuoden aikana myös rataliiketoiminnan osalta. Koulutuspalvelut eivät ole Destian ydinliiketoimintaa, joten olemme tyytyväisiä löytäessämme Rataopistolle uuden alaan keskittyneen omistajan. Proxion raideliikenteen asiantuntijapalvelujen tarjoajana voi kehittää ydintoimintanaan Rataopistoa edelleen eteenpäin Destiaa paremmin, kertoo Destian johtaja Minna Heinonen.

– Proxionille koulutusliiketoiminta on osa ydinliiketoimintaa ja haluamme olla aktiivisesti kehittämässä koko rautatiealaa eteenpäin. Nyt tehty liiketoimintakauppa on vahva lisä nykyiseen koulutusliiketoimintaamme, ja uuden avainasiakkaamme koulutusten haltuunotto on meille merkittävä asia, toteaa Proxionin koulutusliiketoiminnasta vastaava johtaja Vesa Jormakka.

Lisätietoja: Destia Oy:n johtaja Minna Heinonen, p. 040 569 4757 ja Proxion Plan Oy:n liiketoimintajohtaja Vesa Jormakka, p. 040 516 2463

Destia on suomalainen infra- ja rakennusalan palveluyritys. Toteutamme toimivampaa maailmaa pala palalta rakentamalla, ylläpitämällä ja suunnittelemalla nykyaikaisia liikenne- ja teollisuusympäristöjä sekä tuottamalla liikenteen asiantuntijapalveluita. Palvelumme ulottuvat kattavasta maanpäällisestä toiminnasta aina maanalaiseen rakentamiseen. Destia-konsernin liikevaihto oli 489,7 miljoonaa euroa vuonna 2013. Osaajia meillä on noin 1 500.

Lainaukset

Koulutuspalvelut eivät ole Destian ydinliiketoimintaa, joten olemme tyytyväisiä löytäessämme Rataopistolle uuden alaan keskittyneen omistajan. Proxion raideliikenteen asiantuntijapalvelujen tarjoajana voi kehittää ydintoimintanaan Rataopistoa edelleen eteenpäin Destiaa paremmin.
Johtaja Minna Heinonen