Destia palkittiin Uudenmaan työturvallisuuskilpailussa

Uudenmaan alueen Turvallisesti 2000-luvulla -työturvallisuuskilpailun vuoden 2016 parhaat yritykset ja työ-maat palkittiin tänään 1.3.2017 Helsingissä. Kilpailuun osallistui kymmenen infra-alan yritystä. Palkituilla työmailla työturvallisuuden taso nousi korkealle.

Uudenmaan alueen työturvallisuuskilpailussa infra-alan yritysten sarjassa kärkeen ylsi YIT Rakennus Oy Infrapalvelut, toiseksi tuli Skanska Infra Oy ja kolmanneksi Destia Oy.

Työmailla turvallisuus parantunut

Infratyömaiden turvallisuutta arvioitiin kilpailussa tekemällä turvallisuushavaintoja MVR-mittauksella. Mittauksella saatu tulos voi olla enintään 100. Viime vuosien panostus työturvallisuuteen näkyi hyvin siinä, että työmaiden parhaimmisto ylitti jopa reippaasti lukeman 93.

Infra-alan työmaista parhaana palkittiin Skanska Infra Oy:n Peltolantien kunnostustyömaa Vantaan Tikkurilassa, toisena YIT:n Ilmalan alueen vesihuoltotunneleiden saneeraus ja kolmantena Destia Oy:n Kielotien ja Tikkurilantien siltojen korjausurakka.

Työturvallisuuskilpailun järjestivät Talonrakennusteollisuuden Uudenmaan piiri, Infra ry, Rakennusliitto, Ammattiliitto PRO, Etelä-Suomen aluehallintovirasto/työsuojelun vastuualue, Työturvallisuuskeskus ja RAKLI ry. Työmaatarkastuksia ja -mittauksia tekivät Etelä-Suomen aluehallintoviraston työsuojeluvastuualueen tarkastajat.