Destia rakentaa Tikkakosken lähiliikunta-alueen Jyväskylässä

Destia on solminut sopimuksen Tikkakosken lähiliikunta-alueen rakentamisesta Jyväskylän kaupungin kanssa. Hanke pitää sisällään kolme uudistettavaa kohdetta: Tikkakosken koulun piha-alueen, liikuntapuiston sekä Luonetjärven koulun piha-alueen.

Tikkakosken koulun pihalle rakennetaan parkkipaikka ajo- ja kevytväylineen, uusitaan valaistus, rakennetaan peliareena sekä asennetaan leikki-, kuntoilu- ja parkour-välineet. Myös viheralueita uudistetaan ja piha-alueelle istutetaan puita sekä pensaita. Työt koululla valmistuvat syyskuun 2016 loppuun mennessä.

Liikuntapuiston pelikenttä päällystetään hiekkatekonurmella ja päätyyn asennetaan ulkokuntoiluvälineitä. Puistoon rakennetaan skeittialue, pyöräilyrata, kaukalo sekä beach volley -kenttä. Alueelle rakennetaan myös uusia kevytväyliä ja alueen kivetyksiä sekä istutuksia uusitaan. Työt liikuntapuistossa jakautuvat tälle ja ensi vuodelle.

Luonetjärven koulun pihaan asennetaan tasapainoilu-, liikunta- ja leikkivälineitä sekä rakennetaan parkour-alue. Pihan kenttä päällystetään hiekkatekonurmella ja pihan istutuksia ja oleskelualueita uusitaan. Työt toteutetaan kesällä 2017.

Työt hankkeella aloitettiin kesäkuussa Tikkakosken koulun piha-alueen rakentamiselle, joka pyritään saamaan mahdollisimman valmiiksi ennen koulujen alkua. Parhaillaan alueella kaivetaan kaapeliojia uusittavaa valaistusta varten sekä rakennetaan puistoalueen ja pihan rakennekerroksia asfaltointia varten.

– Erikoista hankkeessa on piha-alueen suuri koko, harvoin pääsemme näin suurta puistoaluetta rakentamaan. Hyödynnämme myös työkoneautomaatiota rakennustöissä, jota harvemmin vastaavissa urakoissa käytetään. Työskentely vilkkaalla koulu- ja liikunta-alueella vaatii tekijöiltä tarkkuutta ja huolellisuutta, jotta kaikkien turvallisuus on taattu, kertoo työmaapäällikkö Riikka Venäläinen .

Lisätietoja:   työpäällikkö Jukka Pitkänen, p. 0400 243 373, jukka.pitkanen(a)destia.fi