Destia rakentamaan Länsimetron ratalinjaa

Destia Rail Oy ja Länsimetro Oy ovat allekirjoittaneet urakkasopimuksen Länsimetron ratalinjan päällysrakenteen rakentamisesta noin 14 kilometriä pitkään kaksoistunneliin.

Urakassa asennetaan radan päällysrakenteet, muun muassa raidesepeli, pölkyt, kiskot ja kaapelireitit sekä lisäksi 34 vaihdetta ja seitsemän raideristeystä raiteenvaihtopaikoille. Urakkaan kuuluu myös kymmenen yhdystunnelin rakenteiden rakentaminen.

Työt alkavat kesäkuussa ja päättyvät lokakuussa 2015. Kiskojen asentaminen alkaa Ruoholahdesta, jossa ne liitetään nykyiseen metrorataan jatkuen länteen Matinkylään. Urakka on arvoltaan 17,7 M€.

Lisätietoa : projektijohtaja Mikko Mäkelä, p. 040 519 3812

Destia on suomalainen infra- ja rakennusalan palveluyritys. Toteutamme toimivampaa maailmaa pala palalta rakentamalla, ylläpitämällä ja suunnittelemalla nykyaikaisia liikenne- ja teollisuusympäristöjä sekä tuottamalla liikenteen asiantuntijapalveluita. Palvelumme ulottuvat kattavasta maanpäällisestä toiminnasta aina maanalaiseen rakentamiseen. Destia-konsernin liikevaihto oli 489,7 miljoonaa euroa vuonna 2013. Osaajia meillä on noin 1 500.