Destia solmi sopimuksen rataverkon kunnossapitoalue 9:stä

Destia Rail Oy ja Liikennevirasto ovat tänään allekirjoittaneet sopimuksen Pohjanmaan rataverkon kunnossapitoalue 9:n kunnossapidosta. Sopimuksen myötä Destia vahvisti Suomen rataverkon kunnossapidon markkinajohtajuuttaan.

Urakka alkaa keväällä 2017. Perussopimus kestää kolme vuotta, sisältäen mahdolliset optiovuodet maksimissaan vuoteen 2024 asti. Urakan aikana Destia vastaa kunnossapitoalueen ratojen päällysrakenteiden, vaihteiden sekä raideliikenteen ohjaus- ja turvalaitejärjestelmien kunnossapidosta. Lisäksi urakkaan kuuluu Oulun ratapihan liikenteenohjaus.

- Tämä uusin sopimus tukee Destian strategisia tavoitteita ratakunnossapidon osalta. Osaamisemme kattaa koko radanpidon elinkaaren rakentamisesta kunnossapitoon koko Suomen alueella. Turvallisuus ja toimenpiteiden oikea-aikaisuus korostuvat, koska kunnossapitotyöt tehdään aina liikenteen ehdoilla, kommentoi Destia Railin toimitusjohtaja Mikko Mäkelä.

Keväästä 2017 alkaen Destialla on hoidossa seitsemän radan kunnossapitoaluetta: 4 (Rauma-Pieksämäki), 5 (Haapamäen tähti), 6 (Savon rata), 8 (Ylä-Savo), 9 (Pohjanmaan rata), 11 (Kainuu) ja 12 (Lappi).

Lisätietoa: Destia Rail, toimitusjohtaja Mikko Mäkelä, p. 040 519 3812, mikko.makela(at)destia.fi

Lainaukset

- Tämä uusin sopimus tukee Destian strategisia tavoitteita ratakunnossapidon osalta. Osaamisemme kattaa koko radanpidon elinkaaren rakentamisesta kunnossapitoon koko Suomen alueella. Turvallisuus ja toimenpiteiden oikea-aikaisuus korostuvat, koska kunnossapitotyöt tehdään aina liikenteen ehdoilla.
Destia Railin toimitusjohtaja Mikko Mäkelä