Destia solminut sopimuksen rataverkon kunnossapitoalue 6:sta

Destia Rail Oy ja Liikennevirasto ovat allekirjoittaneet sopimuksen, jossa Itä-Suomen rataverkon kunnossapitoalue 6:n hoito on myönnetty Destialle. Sopimus allekirjoitettiin 25.5.2016.

Destia vastaa kunnossapitoalue 6:n eli ns. Savon radan urakassa ratojen päällysrakenteen, vaihteiden, radan varusteiden ja laitteiden, siltojen, alus- ja pohjarakenteen sekä rautatiealueiden, liikennepaikkojen ja ulkoalueiden sekä raideliikenteen ohjaus- ja turvalaitejärjestelmien kunnossapidosta.

– Allekirjoittamamme sopimus Savon radan kunnossapidosta vahvistaa markkina-asemaamme. Destian hoidettavana on nyt yli puolet Suomen radan kunnossapidon urakoista, kertoo Destia Rail Oy:n toimitusjohtaja Mikko Mäkelä.

Savon radan kunnossapitoalueen rataverkko on noin 660 raidekilometriä. Rataverkon keskeisimmät osuudet ovat Kotka–Pieksämäki ja Kouvola–Lahti. Destia aloittaa urakan 1. marraskuuta 2016, ja urakka päättyy lokakuussa 2021.

Destia vastaa myös rataverkon kunnossapitoalueista 4 (Rauma-Pieksämäki), 5 (Haapamäen tähti), 8 (Ylä-Savo), 10 (Keski-Suomi), 11 (Kainuu) ja 12 (Lappi). Destia kunnossapitää jatkossa markkinajohtajana yli puolta Suomen radan kunnossapitoalueista.

Lisätietoa: Destia Rail Oy:n toimitusjohtaja Mikko Mäkelä, p. 040 519 3812, mikko.makela(a)destia.fi

Destia:
Destia on infra- ja rakennusalan palveluyhtiö, joka rakentaa, ylläpitää ja suunnittelee liikenneväylien ja ratojen sekä liikenne- ja teollisuusympäristöjen lisäksi kokonaisia elinympäristöjä. Vuonna 2015 yhtiön liikevaihto oli yli 460 miljoonaa euroa. Toteutamme toimivampaa maailmaa pala palalta 1 500 destialaisen voimin ympäri Suomen.

Lainaukset

Allekirjoittamamme sopimus Savon radan kunnossapidosta vahvistaa markkina-asemaamme. Destian hoidettavana on nyt yli puolet Suomen radan kunnossapidon urakoista.
Mikko Mäkelä, Destia Rail Oy:n toimitusjohtaja