Destia urakoi kantatie 75 parantamisen Yaran liittymän kohdalla Siilinjärvellä

Destia on allekirjoittanut urakkasopimuksen kantatie 75 parantamisesta Yaran liittymän kohdalla Siilinjärvellä. Yaran tehtaan ja louhoksen välille toteutettava eritasoratkaisu parantaa liikenneturvallisuutta niin tehtaan sisällä kuin kantatielläkin sekä parantaa ja sujuvoittaa liikennettä.

Urakassa nykyinen kantatien nelihaaraliittymä muutetaan eritasoliittymäksi Siilinjärven ja Nurmeksen suunnista.  Kantatietä parannetaan noin yhden kilometrin matkalla ja rakennetaan kaksi uutta siltaa. Sekä risteyssilta että ylikulkukäytävä toteutetaan jännitettyinä teräsbetonisina ulokepalkkisiltoina. Urakkaan sisältyy myös Yaran tehtaan pysäköintialueen rakentaminen.

Työt alueella alkavat huhtikuun alussa ja valmistuvat marraskuun 2017 loppuun mennessä. Urakassa on kaksi tilaajaa, Keski-Suomen ELY-keskus sekä Yara Suomi Oy.

Lisätietoa: Destia Oy, työpäällikkö Antti Aholainen, p. 050 569 9039, antti.aholainen(a)destia.fi