Destia urakoi Pohjoisbaanaa Helsingissä

Destia on solminut sopimuksen Helsingin Pohjoisbaanaan rakennustyöstä. Urakka käsittää uuden 1,6 kilometriä pitkän pyöräilyreitin rakentamisen välille Ratapihantie – Käpylän asema.

Osuus yhdistää Pasilan ja Käpylän radanvarren pyörätiet toisiinsa. Pohjoisbaana on yksi neljästä Helsingin kaupunkisuunnitteluviraston hyväksymästä yleissuunnitelman mukaisesta baanaverkon osuudesta.

Pohjoisbaana sijoittuu Pasilan itäisen raidelinjan viereen ja sijaitsee suurimmaksi osaksi Liikenneviraston rautatiealueella.

─ Otamme motivoituneina tämän mielenkiintoisen työn vastaan. Rakennustyöt sisältävät haastavia maa- ja pohjarakennustöitä sekä kevyen liikenteen väylän rakentamisen. Junaradan läheisyys aiheuttaa omat vaatimuksensa eri työvaiheille ja louhintatyöt (n. 30000 m3) joudutaankin suorittamaan kokonaisuudessaan yöaikaan, kertoo Destian työpäällikkö Kimmo Perttu.

Työt käynnistyvät tämän viikon aikana valmistelutöillä. Pyöräilijät pääsevät käyttämään uutta Pohjoisbaanaa urakan päätyttyä syyskuussa 2017. Tilaajana on Helsingin kaupungin Rakennusvirasto.

Lisätietoja: työpäällikkö Kimmo Perttu, p. 0400 311 193, kimmo.perttu(at)destia.fi